یمن، لبنان، بحرین و غزه همچنان عرصه اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم

مردم یمن در تجمعی اعتراضی خواستار مقابله با هتک حرمت قرآن شدند از سویی دیگر بحرین، لبنان و غزه بار دیگر اقدامات موهن علیه اسلام را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان یمنی در الحدیده با ابراز خشم از هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد ابراز، از ملت‌های اسلامی خواستند در محکومیت این اقدام تظاهرات برگزار کنند تا به این نوع تعرضات غرب به مقدسات دینی پایان داده شود.

براساس گزارش المسیره، با تکرار جنایت سوزاندن قرآن کریم در سوئد، مردم تهامه خشم خود را نشان دادند و تجمع و تظاهرات اعتراض آمیز در استان الحدیده برگزار کردند و وحدت کشور‌های اسلامی و مقابله با تجاوزگری‌های مستمر علیه قرآن کریم و مقدسات امت را خواستار شدند.

مردم غیور الحدیده و دیگر استان‌های یمن، علیه کسانی که جرات کردند قرآن را بسوزانند و به کتاب الهی هتک حرمت کنند، تظاهرات برگزار کردند و خشم خود را در خصوص این اقدام جنایتکارانه نشان دادند تا از این طریق، تاکید کنند عاملان این اقدام که خداوند و بندگانش را خشمگین کردند، در امان نخواهند ماند.

حساب کاربری جمعیت الوفاق بحرین در توئیتی به زبان انگلیسی، آتش زدن قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

حساب کاربری الخنادق در توئیتر نیز با انتشار تصاویری از تجمع دانش آموزان در همه مدارس غزه برای محکومیت جنایت آتش زدن قرآن کریم در سوئد خبر داد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با محکوم کردن جنایت سوزاندن قرآن کریم در سوئد، گفت دولت سوئد به سبب فراهم کردن فضا برای چنین جنایت‌هایی محکوم و مسئول است.

به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، شیخ نعیم قاسم در مراسم یادبود شیخ یوسف داغر در شهرک کیفون، جنایت سوزاندن قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد و دولت سوئد را مسئول این جنایت دانست.

شیخ نعیم قاسم گفت: فردی منحرف و کافر از دانمارک آمد و از دولت سوئد اجازه گرفت تا قرآن را مقابل سفارت ترکیه بسوزاند، دولت سوئد نیز بر اساس اصل آزادی عقیده به او اجازه داد. وزیر امور خارجه آن‌ها نیز گفت: من این موضوع را نمی‌پسندم، اما تابع آزادی عقیده هستم.»

او افزود: این کسی که قرآن را می‌سوزاند به یک میلیارد و نیم مسلمان در سراسر جهان توهین می‌کند، کسی که قرآن را سوزانده اگر کوچکترین علتی برای مبارزه با اهل حق داشت، ارائه می‌کرد، اما او بازنده‌ای است که هیچ مدرک و منطقی ندارد، بنابراین به این رفتار احمقانه و بی هدف متوسل شد که با این کار نه فقط عموم مسلمانان جهان، بلکه همه مردمی را که احساس منطقی یا اخلاقی دارند، تحریک کرد.»

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: «این اقدام، محکوم است و در وهله نخست، دولت سوئد محکوم است که مسئولیت ایجاد فضا برای این افراد را بر عهده دارد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار