بنیان گذاری فاز اول ادغام طب ایرانی در ۱۴ دانشگاه

وزیر بهداشت گفت: فاز اول ادغام طب ایرانی در شبکه بهداشت، در ۱۴ دانشگاه بنیان گذاری شده است.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت و درمان گفت: علم پزشکی مبتنی بر تشخیص و درمان دارویی و بزرگترین تجارت دنیا بعد از نفت دارو است. تاجر‌ها این را تفهیم کرده اند که راهکار درمان بیماری فقط دارو است و مافیای دارویی در تمام دنیا وجود دارد.

به گفته وی استفاده از اشعه‌های مختلف مانند گاما و انواع لیزر‌ها در درمان‌های بیماری‌ها احتیاجی به دارو ندارد و برای سلامت و درمان بیماری نباید تک بعدی نگاه کرد.

او گفت: احتیاج به روش‌های مختلف درمانی داریم و از همه امکانات و روش‌های درمانی استفاده می کنیم.

او بیان کرد: در حال حاضر پیشگیری موضوع مهمی است و در طب اقدامات خوبی در این خصوص انجام نشده و در زمینه سبک زندگی، وضعیت ما بهبود پیدا نکرده است. معتقدم که باید تمام سرمایه‌های خود را بر روی سبک زندگی بگذاریم.

او افزود: لازم است که زنگ سلامت پایه گذاری شود و کتاب درسی سلامت را با تاکید بر سبک زندگی پایه ریزی کنیم.

او گفت: ایران علی رغم تحریم در خصوص بیماری کرونا حماسه بزرگی را ایجاد و حدود ۳۰۰ شهید سلامت در دوران کرونا تقدیم کرد. دانش آموزان در فضای مجازی الگو‌های واقعی را نخواهند دید، در دوران شیوع کرونا هیچ بیماری بر روی زمین نماند.

او بیان کرد: عامل رشد کشور، هویت است و دشمنان در تلاش برای از بین بردن هویت ایرانیان هستند. طب ایرانی به کشور هویت می‌دهد و توجه به تغذیه و پیشگیری در طب ایرانی به صورت جدی دنبال می‌شود. ایران رتبه چهارم در زمین تولید دانش در حوزه طب سنتی را در دنیا کسب کرده است.

وزیر بهداشت بیان کرد: فاز اول ادغام طب ایرانی در شبکه بهداشت در ۱۴ دانشگاه بنیان گذاری شده است. دارونامه طب ایرانی را تدوین کرده ایم و کمیته گیاهان دارویی و طب ایرانی شکل گرفته اند. ویزیت طب ایرانی تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: طب سنتی ، طب ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.