ساکنان روستای فلسطینی خان الاحمر: سرزمین خود را ترک نمی‌کنیم

ساکنان روستای خان الاحمر در اعتراض به درخواست‌های رژیم صهیونیستی برای تخلیه این روستا و تخریب آن، اعلام کردند جایی نمی‌روند.

ساکنان روستای خان الاحمر در شرق قدس اشغالی در اعتراض به درخواست‌های حزب لیکود برای تخلیه این روستا و تخریب آن اعلام کردند جایی نمی‌روند و اینجا سرزمین آنهاست.

براساس گزارش راپتلی، هیئتی از حزب لیکود رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از روستای خان الاحمر که خواستار تخلیه آن شده اند بازدید کردند. گروهی از روستاییان گردهم آمدند و در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند به این اقدام لیکود اعتراض کردند.

«یوسف ابوداوود» یکی از ساکنان روستا گفت: قبل از اینکه دولت اسرائیل بیاید و اینجا را اشغال کند در این منطقه بوده ایم. ما مشروعیت و موجودیت خود را از حضور همیشگی در این زمین‌ها می‌گیریم. یک پیام برای اشغالگری اسرائیل، ما این منطقه را ترک نمی‌کنیم. اینجا سرزمین ماست.

دستور تخریب ابتدا در سال ۲۰۱۰ توسط دولت اسرائیل صادر شد، اما چندین سال با حکم دادگاه به تعویق افتاد. اما با این سفر هیات لیکود، سیاستمداران این حزب خواستار تخریب نهایی همه اموال مردم در خان الاحمر شدند. تقریبا ۲۰۰ شهروند فلسطینی که بیش از نیمی از آن‌ها کودک هستند در این روستای شرق قدس ساکن هستند.

این درحالی است که دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد پیش از این با صدور بیانیه‌ای هشدار داده بود اخراج قهری فلسطینی‌ها نقض صریح توافقنامه چهارم ژنو است و جنایت جنگی تلقی می‌شود. 

بر اساس این بیانیه، عملیات مستمر کوچاندن قهری فلسطینی‌ها و گسترش ساخت شهرک‌های صهیونیستی در مدت ۵۵ سال از اشغالگری اسرائیل، حقایق و واقعیت‌ها را تغییر داده است و این اقدامات با قوانین بین المللی حقوق بشر و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که الزام آور هستند، مغایرت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار