هشدار جدی نخست وزیر ژاپن درباره کاهش جمعیت این کشور

کاهش جمعیت ژاپن و پیامد‌های مخرب آن باعث وحشت مقامات این کشور شده است.

کاهش جمعیت ژاپن باعث افزایش نگرانی در میان مقامات این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) خواستار برداشته شدن گام‌های فوری و جدی برای مقابله با کاهش نرخ زاد و ولد در این کشور شد.

او در درخواستی از مردم و مسئولان در این باره گفت: اکنون یا هرگز زمان مقابله با کاهش جمعیت ژاپن است.

کیشیدا تاکید کرد: ملت ما اکنون در نقطه حساس و تعیین کننده‌ای قرار داد که باید تصمیم بگیرد می‌خواهد ساختار اجتماعی و جمعیت خود را حفظ کند یا نه. ما یا باید اکنون در این زمینه اقدام جدی و سیاست ورزی کنیم و یا هرگز در آینده نخواهیم توانست.

نخست وزیر ژاپن از سیاست‌های تشویقی جدید دولت برای افزایش جمعیت خبر داد. این اقدامات شامل افزایش دو برابری بودجه سیاست‌های مرتبط با فرزندآوری از ماه ژوئن سال جاری میلادی می‌شود.

توکیو طی سال‌های اخیر برنامه‌های تشویقی گسترده‌ای را برای افزایش نرخ زاد و ولد در این کشور در نظر گرفته است. با این حال، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هنوز هم ژاپن یکی از گران‌ترین کشور‌های جهان برای بزرگ کردن فرزند محسوب می‌شود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ژاپن سومین کشور پس از چین و کره جنوبی در جهان از منظر هزینه‌های گزاف فرزندآوری و تربیت آن است.

اطلاعات مرکز آمار ژاپن نشان می‌دهد سال ۲۰۲۲ میزان زاد و ولد در ژاپن به رکوردی تازه رسیده است به طوری که طی این مدت تنها ۸۰۰ هزار نوزاد جدید متولد شده اند. با این حال، با توجه به روند نزولی زاد و ولد ژاپن، مسئولان این کشور این کاهش جمعیت را هشت سال پیش پیش‌بینی کرده بودند.

ژاپن پیرترین کشور جهان پس از ماکائو محسوب می‌شود و میانگین سنی این کشور اکنون به ۴۹ سال رسیده است. بر اساس سرشماری انجام شده در این کشور، جمعیت ژاپن در سال ۲۰۲۱، ۱۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار