بسته کمکی ۵۰۰ میلیون دلاری اروپا به اوکراین تصویب شد

اروپا طرح کمک نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را تصویب کرده و خواستار ارسال تانک‌های بحث‌برانگیر لئوپارد ساخت آلمان به اوکراین شده است.

وزرای خارجه اروپا که روز دوشنبه برای گفتگو درباره کمک به اوکراین گرد هم آمدند، کمک نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را تصویب کرده و بر برلین فشار آوردند تا به کشور‌ها اجازه دهد تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان را به اوکراین ارسال کنند.

به گزارش رویترز، ادگارس رینکوویکس، وزیر امور خارجه لتونی در این خصوص گفت: «در حال حاضر هیچ استدلال خوبی وجود ندارد که چرا نمی‌توان تانک‌های جنگی را به اوکراین فرستاد».

وزیر خارجه لیتوانی نیز تاکید کرده که ارسال تانک‌ها به اوکراین نباید حتی برای یک روز متوقف شود. وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم  در همین راستا اعلام کرد که اگر اروپایی‌ها به اوکراین کمک نکنند، روسیه می‌تواند در جنگ پیروز شود.

کشور‌های غربی هفته گذشته نتوانستند درباره ارسال تانک‌های جنگی سنگین اوکراین به توافق برسند. تانک‌های لئوپارد آلمان که در سرتاسر اروپا مستقر شده هستند، به‌عنوان بهترین تانک‌ها برای ارسال به اوکراین شناخته می‌شوند، اما برلین باید مجوز فروش آن‌ها را بدهد و هنوز این کار را نکرده است.

آنالنا باربوک، وزیر امور خارجه آلمان دیروز گفت که اگر لهستان بخواهد تانک‌ها را به اوکراین بفرستد، برلین مانع نخواهد شد. با این حال، حزب چپ میانه سوسیال دموکرات معتقد است غرب باید از حرکت‌های ناگهانی که ممکن است جنگ را تشدید کند اجتناب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار