برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویان با شعار اقتدار معنوی در مشهد

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراسم اعتکاف دانشگاهیان در چند تا از مساجد دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

ابوالقاسم دانش مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسئول برگزاری اعتکاف دانشگاهیان، اظهار کرد: اعتکاف ایام البیض در روز‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب مصادف با ۱۵، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه با حضور جامعه دانشگاهی در مساجد امام علی (ع)، حضرت زهرا (س) و امام رضا (ع) دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود که محل اعتکاف برادران مساجد امام علی (ع) و امام رضا (ع) و محل اعتکاف خواهران هم مسجد حضرت زهرا (س) خواهد بود.

او افزود: ثبت‌نام اعتکاف دانشگاهیان که ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان بوده از یکم تا هفتم بهمن ماه انجام می‌شود و این زمان قابل تمدید نخواهد بود و علاقه‌مندان به شرکت در این آئین معنوی می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز جمعه هفتم بهمن ماه به آدرس اینترنتی yun.ir/fp۰l۳۹ مراجعه نمایند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسئول برگزاری اعتکاف دانشگاهیان در خصوص هزینه ثبت‌نام معتکفان، ادامه داد: هزینه تمام شده برای هر نفر بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بوده، اما برای معتکفان دانشگاهی تخفیفات ۴۰ تا ۸۰ درصدی لحاظ شده و هزینه ثبت‌نام برای دانشجویان ۱۱۰ هزار تومان، برای کارکنان ۲۵۰ هزار تومان و برای اساتید ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود، مبلغی که باید در زمان ثبت‌نام به صورت اینترنتی پرداخت شود.

محدود بودن ظرفیت ثبت‌نام اعتکاف در شرایط کرونایی

دانش بیان کرد: ظرفیت ثبت‌نام با توجه به شرایط بحرانی کرونایی محدود بوده و بین ۳۰ تا ۵۰ درصد فضای موجود پذیرش خواهند شد و اگر میزان ثبت‌نام بیش از ظرفیت مجاز بود قرعه‌کشی صورت می‌پذیرد.

او تصریح کرد: مشهد در حال حاضر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و فعلاً امکان پذیرش تا سقف ۵۰ درصد وجود دارد، اما اگر تا زمان برگزاری این آئین معنوی تغییری در رنگ‌بندی صورت گرفت این میزان کاهش می‌یابد و در صورت رسیدن به وضعیت زرد ۴۰ درصد و رسیدن به وضعیت‌های نارنجی و قرمز ۳۰ درصد ظرفیت موجود پذیرش خواهند شد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسئول برگزاری اعتکاف دانشگاهیان تأکید کرد: از معتکفان می‌خواهیم که در زمان حضور در این آئین معنوی ملزومات فردی را که شامل ۲ عدد پتو، یک عدد بالش، بشقاب، لیوان، قاشق، چنگال، فلاسک چای و قرآن و مفاتیح بوده به همراه داشته باشند.

دانش اظهار کرد: اعتکاف دانشگاهیان که با شعار اقتدار معنوی برگزار می‌شود با همکاری مدیریت فرهنگی دانشگاه‌های فردوسی و علوم پزشکی مشهد و نهاد‌های نمایندگی مقام معظم رهبری در این دو دانشگاه، و هیأت سیدالشهداء (ع) و مکتب‌الزهرا (س) برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.