بهسازی و مرمت جاده خلخال - اسالم نیازمند اعتبار است

فرماندار خلخال گفت: بهسازی و مرمت راه خلخال به اسالم نیازمند دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

سید جواد یحیی زاده با بیان اینکه بهسازی و مرمت راه خلخال به اسالم نیازمند دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است، گفت: عملیات بازسازی و بهسازی این مسیر از ابتدای سال آینده از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال آغاز خواهد شد.

فرماندار خلخال در نشست با صاحبان کارگاه‌های تولید شن و ماسه افزود: بی‌توجهی‌های مسئولین گذشته و عدم نظارت بر نحوه حمل مصالح ساختمانی و شن و ماسه منجر به از بین رفتن بخش زیادی از سطح اسفالت و زیرسازی مسیر‌های منتهی به استان گیلان شده است.

یحیی زاده با بیان اینکه بیش از این اجازه تخریب راه‌های مواصلاتی خلخال را به متخلفین نخواهیم داد، گفت: هزینه مرمت و بهسازی ۵ کیلومتر از راه خلخال به اسالم در داخل حوزه استحفاظی این شهرستان و همچنین ۱۲ کیلومتر در داخل حوزه استحفاظی استان گیلان دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

او بیان کرد: عملیات اجرایی بهسازی، زیرسازی و آسفالت ۱۷ کیلومتر از مسیر راه خلخال به اسالم در هر دو حوزه استان‌های اردبیل وگیلان از ابتدای سال آینده و با مساعد شدن شرایط جوی از طرف اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز خواهد شد.

فرماندار خلخال با اشاره به هزینه‌های سنگین بهسازی و آسفالت راه‌های ارتباطی خلخال به گیلان برای دولت گفت: در صورت تحویل بار اضافه به هر کدام از کامیون‌های حامل بار شن و ماسه از سوی دارندگان کارگاه‌های شن و ماسه خلخال، واحد تولیدی متخلف پلمپ و تعطیل خواهد شد.

یحیی زاده با بیان اینکه روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون شن و ماسه مورد نیاز طرح‌های عمرانی استان گیلان را تامین می‌کنند، گفت: از دو سال پیش هرگونه برداشت مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه از معادن استان گیلان ممنوع اعلام شده و همین امر موجب هجوم خریداران شن و ماسه از استان گیلان به خلخال و در نتیجه تخریب راه‌های مواصلاتی این شهرستان شده است.

او اضافه کرد: صاحبان واحد‌های تولیدی و کارگاه‌های تولید شن و ماسه دانه بندی شده مکلف به رعایت کلیه مقررات مربوط به پرهیز از تحویل اضافه بار به کامیون‌ها و همچنین رعایت ساعات کاری اعلامی هستند.

فرماندار خلخال با تاکید بر لزوم دریافت بارنامه و برگ باسکول از سوی رانندگان کامیون‌ها اظهار گفت: ساعات کاری واحد‌های تولیدی شن و ماسه دانه‌بندی شده در مناطق مختلف این شهرستان ساعت ۶ صبح الی ۲۰ شب بوده و همه کارگاه‌ها ملزم به رعایت زمان اعلام شده هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.