مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید مطرح کرد:

ایجاد ۲۱۴ هزار شغل با حمایت از مشاغل خرد

رضایی گفت: با حمایت از طرح‌های مشاغل خرد ۲۱۴ هزار شغل ایجاد شده است.

نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت : فعالیت صندوق کارآفرینی امید عمدتاً در زمینه حمایت از طرح‌های خرد، کوچک و متوسط در مناطق روستایی است.

وی گفت: در خصوص طرح‌های مورد حمایت صندوق ۳۲ درصد آن مربوط به اشتغال بانوان است که ۴۷ درصد از شاغلان طرح های مورد حمایت شده بانوان هستند.

رضایی اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد منابع صندوق به طرح‌های اشتغال زا اختصاص پیدا می‌کند که پذیرش این طرح‌ها بر اساس هماهنگی و تفاهم انجام شده با دستگاه‌های اجرایی است و منابعی که اختصاص پیدا می‌کند بر اساس شاخص‌هایی است که در تمامی استان‌ها عدالت رعایت شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیام اینکه طرح‌هایی که مورد حمایت قرار گرفتند تاثیر زیادی در اشتغال و تولید ناخالص داخلی دارند گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون صندوق کارآفرینی امید بیش از ۸۵ هزار میلیارد ریال به کارآفرینان در زمینه‌های مختلف عمدتاً در مناطق روستایی و محروم پرداخت کرده و بیش از ۷۲ هزار طرح حمایت شده اند که تاکنون ۲۱۴ هزار شغل ایجاد شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: از ابتدای سال آینده پس از تصویب مجلس، تحت عنوان صندوق پیشرفت و عدالت فعالیت خود را ادامه می‌دهیم و در لایحه بودجه ۳۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: طرح‌های نیمه فعال و غیر فعال شناسایی شدند که صندوق کارآفرین هزار طرح را پذیرفت که مورد حمایت قرار دهد و طی این مدت ۳۵۷ طرح احیا شدند و دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه به بازار کار بازگشت.

رضایی در ادامه گفت: طرح‌های ما طرح‌های خرد هستند، مگر اینکه قرار بر وارد دستگاه‌هایی باشد که نیاز به ارز داشته باشد از طریق بانک مربوطه صورت می‌گیرد.

رضایی اظهار کرد: طی ۱۸ ماه گذشته بیش از سه هزار صندوق خرد محلی در سراسر کشور تشکیل شده و مورد حمایت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: هزار و ۲۰۰ طرح را در دهه فجر افتتاح میکنیم که به صورت مستقیم چهار و ۵۰۰ اشتغال را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات جاذبه وجود دارد، گفت: اگر منابع خرد که پرداخت شده در نظارت‌های دوره‌ای در محل خود هزینه نشده باشد، حتماً اصل و سود تسهیلات پرداخت شده، پس گرفته خواهد شد.

رضایی گفت: هیچ محدودیتی وجود ندارد برای اینکه هر کس ریالی تسهیلات دریافت کرده در اختیار اشخاص قرار دهیم و دستگاه‌های نظارتی مرتباً در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه تصریح کرد: در ۴۲۵ شهرستان دفتر داریم و در همه شهرستان‌ها ارائه خدمت داریم.

رضایی با اشاره به حمایت صندوق از طرح ناباروری در شهر زاهدان اظهار کرد: متناسب با ظرفیت‌های منطقه این موضوع دنبال و پیگیری می‌شود. در استان سیستان و بلوچستان خیلی از مناطق گازکشی ندارد و در همین راستا، عمده تانکر‌های گاز توسط صندوق مورد حمایت قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در جایی که طرح‌های مرتبط با بانوان افتتاح شده عمدتاً شاغلین بانوان از سرپرستان خانوار بودند و افراد دارای آسیب‌های اجتماعی در این طرح‌ها شاغل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار