برکناری فرمانده ارتش برزیل به اتهام همدستی با شورشیان

رئیس‌جمهور برزیل، فرمانده ارتش این کشور را که به تازگی به این سمت منصوب شده بود، به اتهام همدستی با شورشیان برکنار کرد.

۲ هفته پس از شورش در پایتخت برزیل و حمله صد‌ها تن از هواداران «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور سابق این کشور ، به کنگره ملی، دیوان عالی و کاخ ریاست جمهوری، «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل، ژنرال «خولیو سزار د آرودا» فرمانده ارتش برزیل را به اتهام همدستی با شورشیان برکنار کرد.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، فرمانده ارتش برزیل تنها از ۳۰ دسامبر (جمعه ۹ دی) تا امروز (یکشنبه) این سمت را برعهده داشت و رئیس‌جمهور برزیل او را به دلیل آن‌که مشکوک است که اعضای نیرو‌های مسلح با معترضان تبانی کرده باشند، از این سمت برکنار کرد.


بیشتر بخوانید:


پیش از این نیز وزیر امور خارجه جدید برزیل، سفیر این کشور در سرزمین‌های اشغالی را برکنار و دستور انتقال او را صادر کرده است.

«لولا داسیلوا» در روز‌های اخیر ده‌ها افسر ارتش را برکنار کرده است. شورشیان خواستار برکناری او و برخی از آن‌ها نیز خواستار کودتای نظامی برای بازگرداندن بولسونارو به قدرت بودند.

بولسونارو پیش از مراسم تحلیف داسیلوا برزیل را به مقصد آمریکا ترک کرد. کمی بعد از حمله طرفداران او به مراکز دولتی یک روزنامه‌نگار فاش کرد مواضع داسیلوا درباره مسائل بین المللی و جنجالی و از جمله موضوع هائیتی برخلاف منافع و نظرات آمریکا بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
لولا داسیلوا بود که برزیل رو از یک کشور فقیر به شکوفایی رسوند ولی آمریکایی ها و غربگراها همه جا با تبلیغات وسیع روی دستاوردهای واقعی سرپوش میذارن و باعث شورش در کشورهای مخالف سرمایه داری می شوند.
آخرین اخبار