۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه از سوی وزارت بهداشت به مهاباد اختصاص یافت

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منابع ملی به بیمارستان امام خمینی (ره) و دانشکده پرستاری این شهرستان اختصاص یافت.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح سیستم فاضلاب، آشپزخانه و قسمت بایگانی بیمارستان امام خمینی (ه) اختصاص یافته و عملیات اجرایی آن دبه سرعت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان فعلی مهاباد مستهلک و فرسوده است، افزود: همچنین ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیزات کمک آموزشی دانشکده پرستاری مهاباد تخصیص داده شده و مقرر است از محل منابع ملی و استانی برای تکمیل سالن آمفی تئاتر تامین اعتبار شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال در جریان سفر معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت و درمان به مهاباد مصوب شده بود که تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال وصول شده و مابقی نیز در مراحل پرداخت قرار دارد.

وی ادامه داد: از مبلغ محقق شده ۸۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های ساخت و تجهیز دانشکده پرستاری و ۵۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های جاری بیمارستان قدیمی مهاباد صرف شده است.

محمودزاده اضافه کرد: همچنین تعمیر و بازسازی ۴۵ باب خانه بهداشت شهرستان مهاباد با هماهنگی معاونت بهداشت وزارتخانه و کمک دانشگاه مصوب و در دستور کار قرار گرفت.

بیمارستان فعلی مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.