بانک ها برای ارائه تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن همکاری نمی کنند

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان گفت: همکاری نکردن بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن باعت کندی روند اجرای طرح خودمالکی شده است.

اسدالله پناه یزدان گفت: علیرغم برگزاری جلسات مکرر شورای هماهنگی مسکن و شورای هماهنگی، بانک‌ها همچنان در روند واگذاری تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن، کند هستند.

او ادامه داد: تا کنون حدود ۲۱ هزار و ۳۹۰ واحد متقاضی تسهیلات نهضت ملی مسکن در بخش خودمالکی در حوزه شهری و روستایی وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۶۴ واحد به عقد قرارداد مشارکت با بانک رسیده است.

او با بیان اینکه در مسکن مهر حدود ۷۰ درصد احداث بنا‌ها از طریق بخش خصوصی صورت میگرفت، افزود: هدف دولت از اجرای این طرح حمایت از اقشار ضعیف بوده که با توجه به همکاری نکردن بانک‌ها برای ارائه تسهیلات خودمالکی، از هدف دور خواهیم شد.

پناه یزدان افزود: بخش خصوصی میتواند با ظرفیت‌های بالای خود در اعتبار و توانمندی کنترل قیمت مسکن را در اختیار بگیرد و موجب خروج استان از سوداگری در حوزه قیمت مسکن شود.

او افزود: ترغیب بانک‌ها برای همکاری در این حوزه از مراجع بالاتر آغاز شده است و طی جلس‌های که عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی با سرپرستان بانک‌های عامل داشته، تکالیف آن‌ها در حوزه مسکن ابلاغ شد.

او گفت: چنانچه بانکی نسبت به تکلیف خود در قانون جهش تولید مسکن عمل نکند مشمول جریمه خواهد شد.

پناه یزدان افزود: طی این جلسه معاون وزیر، تفاهماتی بین وزارت راه و شهرسازی و سرپرستان بانک‌ها صورت گرفت که این ابلاغیه از طریق ادارات استانی به بانک‌ها نیز ارسال میشود.

او با بیان اینکه سهمیه هر بانک برای تخصیص تسهیلات قانون جهش تولید مسکن متفاوت است، گفت: پس از بانک مسکن، بیشترین همکاری‌ها ازطریق بانک‌های ملت و ملی با متقاضیان گلستانی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.