المپیاد علمی دانش آموزی آغاز شد

سرپرست دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش گفت: فقط دانش آموزان پایه دهم و یازدهم می‌توانند در المپیاد علمی شرکت کنند.

حسینی سرپرست دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش، با حضور در شبکه خبر گفت: المپیاد‌های دانش آموزی از امروز در ۱۴ رشته و با رشته کامپیوتر آغاز شده است.

او درباره شرایط شرکت در المپیاد گفت: فقط دانش آموزان پایه دهم و یازدهم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. با توجه به این که فرایند المپیاد یک سال زمان می‌برد، دانش آموزان پایه دوازدهم نمی‌توانند در این المپیاد‌ها شرکت کنند، زیرا مرحله نهایی این آزمون بعد از فارغ التحصیلی این دانش آموزان برگزار می‌شود.

سرپرست دانش پژوهان جوان در درباره فرایند برگزاری المپیاد گفت: المپیاد‌ها در سه مرحله برگزار می‌شوند که تقریبا ۱۱۰ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت  که ۱۰ هزار نفر از آن‌ها برای مرحله دوم انتخاب می‌شوند.

حسینی درباره نحوه سوالات المپیاد گفت: سوالات مرحله اول المپیاد به صورت تستی و پاسخ کوتاه است.

سرپرست دانش پژوهان جوان درباره حوزه‌های برگزاری آزمون المپیاد خارج از کشور هم گفت: دانش آموزان حدود ۱۰ کشور از جمله امارات و روسیه در این المپیاد شرکت خواهند کرد.

حسینی در ادامه تصریح کرد: هدف از المپیاد، رشد آموزشی دانش آموزان است ، در مرحله اول محدودیتی برای ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد و پس از آن، کمیته علمی المپیاد، نفرات برگزیده را برای ورود به مرحله دوم انتخاب می‌کند.

گفتنی است که این آزمون تا ۷ بهمن ادامه دارد و دانش آموزانی که موفق به دریافت کارت نشده‌اند می‌توانند این کارت را تا آخر آزمون دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار