معاون ثبت اسناد و املاک کشور مطرح شد:

آغاز طرح احراز هویت دو مرحله‌ای در استان تهران

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اجرایی شدن طرح احراز هویت دو مرحله ای، در ۶۵۰ دفتر اسناد رسمی استان تهران خبر داد.

صفدر کشاورز معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با دو مرحله‌ای شدن احراز هویت، دفاتر اسناد رسمی، علاوه بر احراز هویت افراد از طریق شناسنامه و کارت ملی، با ارسال پیامک، تصدیق الکترونیکی هم انجام می‌دهند.

کشاورز گفت: پیش از دو مرحله‌ای شدن احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی، احراز هویت فقط با تطبیق کارت ملی و شناسنامه انجام می‌شد؛ اما با دو مرحله‌ای شدن، رمز یکبار مصرفی برای تلفن همراه مراجعه کننده ارسال می‌شود و او باید رمز را به سردفتر ارائه دهد که در اصلاح تصدیق الکترونیکی است.

وی افزود: با این کار، مشخص می‌شود این شخص، خود فردی است که سامانه ثنا به نام او ثبت شده و بدین ترتیب، امنیت احراز هویت افزایش می‌یابد.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: به استناد ماده ۳۲ آئین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی، مقرر شده است ارائه هر گونه خدمات در دفاتر اسناد رسمی منوط به داشتن حساب کاربری ثنا و همچنین تصدیق الکترونیکی باشد.

به گفته کشاورز، طرح احراز هویت دو مرحله‌ای با احتساب استان تهران، تاکنون در ۲۷ استان اجرایی شده است و مابقی استان‌ها شامل گیلان، مرکزی، لرستان، البرز و باقی مانده تهران هم تا ۲۲ بهمن تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی درباره تکرار نشدن مشکل تاخیر در دریافت پیامک که در استان زنجان پیش آمده بود گفت: با هماهنگی‌هایی که با زیرساخت انجام گرفت این مشکلات برطرف شده و این پیامک زیر ۱۲۰ ثانیه ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
باید اثر انگشتم باشه