سرمای هوا کارکردن در کنگاور را سخت کرد

فرماندار شهرستان کنگاور با اشاره به سرمای کم سابقه این شهرستان گفت : امروز صبح دمای شهرستان به منفی ۲۰ درجه رسید که موجب شد کارکردن در این شرایط سخت شود.

فرزاد الماسی فرماندار شهرستان کنگاور با اشاره به سرمای بی سابقه هوا در بسیاری شهر‌های کشور گفت : کنگاور هم مانند بسیاری شهر‌ها چند روزی است که سرمای کم سابقه‌ای را تجربه می‌کند و امروز (اول بهمن) دمای این شهرستان به منفی ۲۰ درجه رسید و به عنوان سردترین نقطه استان شناخته شد.

وی افزود: در این شرایط دمایی انتظار داشتیم که ادارات شهرستان تعطیل شود، چرا که روز قبل (جمعه) سیستم گرمایشی تمام ادارات خاموش بوده و فضای ادارات یخ زده بود و کار در این شرایط واقعا سخت است، چرا که زمان می‌برد با روشن شدن وسایل گرمایشی محیط ادارات قدری گرم شود.

الماسی با اشاره به بارش برف چند روز گذشته گفت: در سطح روستا‌های شهرستان حدود نیم متر و در داخل خود شهر کنگاور حدود ۴۰ سانتی متربارش برف داشتیم، اما خوشبختانه کار برف روبی و پاکسازی معابر انجام شد تا با این سرمای شدید به مشکل برنخوریم.

وی افزود: در حال حاضر معابر شهر کلا یخ زده است، اما معابر باز بوده و تردد در آن‌ها جریان دارد و این وضعیت در سطح راه‌های شهرستان هم برقرار است.

الماسی با اشاره به وجود ۱۰۰ روستا در سطح شهرستان گفت: از این تعداد بیش از ۶۰ روستا بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شده‌اند و اقدامات لازم برای تامین سوخت سایر روستا‌ها که جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار دارند صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه مشکلی در امر گازرسانی و سوخت رسانی در سطح روستا‌های شهرستان نداشته‌ایم. مشکلی در زمینه یخ زدگی و آسیب لوله‌ها و تاسیسات آب شهرستان تاکنون گزارش نشده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.