نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور:

ایلام در شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شرایط مناسبی ندارد

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایلام در بحث تامین گوشت سالم و بهداشتی با مخاطره مواجه است و شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این استان بالا است.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم  نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در نشست امنیت غذایی استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام در برخی بیماری‌های مشترک میان دام و انسان رتبه اول را دارد که این یک هشدار جدی است.

وی افزود: بیش از هزار بیماری مشترک میان انسان و دام وجود دارد و حتی دست زدن مستقیم به گوشتی که تازه ذبح شده موجب انتقال بیماری می‌شود.

وی گفت: این تهدید جدی و کشتار غیر مجاز بیش از همه استان‌های دیگر وجود دارد که این امری خطرناک است.

وی بر برنامه ریزی و ایجاد راهکار برای جلوگیری از کشتار غیر مجاز و همچنین نگهداری گوشت تا ۲۴ ساعت بعد از ذبح در یخچال تاکید کرد.

وی افزود: باید برای جلوگیری از تعطیلی قصابی‌ها و مناطق عرضه گوشت فکری جدی شود تا علاوه بر فعالیت این واحد‌ها گوشت سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی بر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و حضور نهاد‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید برنامه بلند مدتی برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از گوشت سالم و اصلاح استفاده از کشتار‌های غیر مجاز ارایه و عملیاتی کرد.

وی گفت: کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های استان فعال و با عرضه گوشت‌های سالم و بهداشتی برای حفظ سلامت مردم با بسیج همه امکانات تلاش کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم گوشت سالم و بهداشتی داشته باشیم باید حیوان در کشتارگاه ذبح و با نظارت مستقیم سلامت آن تایید شود.

وی پیشنهاد کرد با برگزاری همایش فرهنگ سازی غذای حلال، ارایه آموزش به کسانیکه با استحصال گوشت مواجه اند می‌توان برای امنیت غذایی و حفظ سلامت مردم تلاش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.