تولید گاز در شرکت نفت گچساران ۶.۵ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافت

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان صنعت نفت تولید گاز در این شرکت ۶.۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

مهرداد کاهکش مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در روز‌های گذشته تمام تلاش خود را در راستای افزایش تولید گاز برای رفع بخشی از نیاز مصرف گاز شبکه سراسری در این شرکت انجام دادند.

وی بیان کرد: کارکنان این صنعت با روش‌های مختلف موفق شدند تولید گاز در این شرکت را به ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز برسانند.

کاهکش با اشاره به اینکه بخشی از گاز مورد نیاز کشور از میادین گازی شرکت نفت و گاز گچساران استخراج می‌شود، گفت: این گاز پس از فراوری در مجتمع گاز و گاز مایع ۹۰۰ به پالایشگاه بید بلند خلیج فارس ارسال و سپس به شبکه گاز کشور تزریق می‌شود.

وی تصریح کرد: میدان گازی پازنان یکی از بزرگترین میادین گاز گنبدی خاورمیانه و منبع تامین گاز کشور است که در این میدان ۱۵ حلقه چاه وجود دارد.

کاهکش ادامه داد: گاز این میدان‌ها پس از استخراج به کارخانه گاز و گاز مایع برای فرآوری ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران با اشاره به سرمای کم سابقه در کشور گفت: با توجه به مصرف زیاد گاز در کشور، افزایش تولید در برنامه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قرار گرفته است.

کاهکش تصریح کرد: این شرکت توانست ۶/۵ میلیون متر مکعب در روز به تولید گاز کشور جهت مصارف خانگی اضافه کند.

برچسب ها: تولید گاز ، نفت ، گاز مایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.