آمریکا: روی مذاکرات هسته ای تمرکز نداریم

جان کربی گفت واشنگتن در حال حاضر تمرکزی بر روی مذاکرات هسته ای ایران ندارد.

جان کربی، هماهنگ کننده امور راهبردی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا در حال حاضر بر روی مذاکرات هسته ای با ایران تمرکز ندارد. 

بر این اساس، وی بدون اشاره به عهدشکنی آمریکا در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام و نیز خروج یکجانبه این کشور از این توافق گفت: ما بر روی مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران تمرکز نداریم زیرا مقامات تهران تصمیم گرفته اند که مذاکرات را جدی نگیرند. 

کربی در ادامه با اشاره به آنچه نگرانی خود و متحدان آمریکا خواند، اضافه کرد: دولت بایدن در تعهد خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای جدی است.

گزافه گویی های مقامات آمریکایی درباره برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران در حالی مطرح می شود که واشنگتن از زمان روی کار آمدن دولت بایدن همچنان به سیاست فشار حداکثری دولت پیشین این کشور علیه مردم ایران ادامه داده و برخلاف تعهداتش ذیل برجام خواستار گرفتن امتیازات بیشتر از تهران است. 

«پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه اظهارات جوزپ بورل که بر ادامه مذاکرات هسته‌ای تاکید کرده بود گفته «برجام نمرده بلکه ما در مرحله‌ای هستیم که مذاکرات متوقف شده است. هدف اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، از بین بردن بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات است.»

پیشتر، رافائل گروسی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان با اعلام نگرانی از تاثیر منفی مسائل غیرهسته‌ای بر روند مذاکرات برجامی، ابراز امیدواری کرد که با سفر به تهران روابط دوجانبه را «از نو تنظیم» کند.

این اظهارات گروسی در حالی مطرح شده است که «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیروز گفت: موضوعی که در دستور کار ما بوده، رفع ابهامات و پاسخگویی به آن‌ها است. اتهاماتی که عناصر ضد انقلاب طی سال‌ها آن را عنوان و مطرح می‌کنند، توسط آژانس بررسی و تمام مراحل آن طی شده است و حاصل تمام مذاکرات صورت گرفته ظرف بیست سال، سند برجام شده است. آن‌ها از سند برجام خاج شدند و قصد بازگشت به آن را دارند و باز اتهامات را کنار سند برجام قرار دادند در حالی که این دو موضوع نیست بلکه یک موضوع است.

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
به درک اون موقع که امضام شد هیچ فرقی به حال ما نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
به جهنم که نداری.وقتی مذاکرات سودی برای ملت نداره همان بهتر تمرکز نداشته باشی.مرگ بر آمریکای دزد و تروریست
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۴۵ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
ما هم فقط بر اقتصاد فاقد برجام تمرکز داریم
وشما هم از نمد برجام صاحب کلاه نخواهید شد
وآرزوی برجام دوباره را به گور خواهید برد
واز شدت عصبانیت به درک خواهید رفت
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۰۹:۴۵ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
با این اوضاع تحریم ها و بی کفایتی مسئولین کشور فقط خدا به داد ملت برسه
آخرین اخبار