طرح مکرون برای تحول ارتش مجهز به سلاح هسته‌ای فرانسه

رئیس‌ جمهور فرانسه در میانه تحولات جهان و جنگ اوکراین، خواستار دو برابر شدن هزینه‌های دفاعی، تحول ارتش و نوسازی زرادخانه هسته‌ای شده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه امروز (جمعه) پیشنهاد افزایش قابل توجه هزینه‌های دفاعی تا پایان این دهه و «تحول» ارتش مجهز به سلاح هسته‌ای فرانسه برای رویارویی با تهدیدات را ارائه کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، او از طرح پیشنهادی برای بودجه نظامی ۴۱۳ میلیارد یورویی در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ پرده برداشت. به گفته او، این بودجه می‌تواند «آزادی، امنیت، رفاه و جایگاه فرانسه را در جهان تضمین کند».

این مبلغ تقریبا دو برابر بودجه در دوره قبلی است. هزینه‌های نظامی فرانسه در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ حدود ۲۹۵ میلیارد یورو در نظر گرفته شده است.

مکرون این اعلامیه را در سخنرانی برای پرسنل نظامی در مورد استراتژی‌های جدید دفاعی در پی جنگ اوکراین و سایر تهدید‌ها اعلام کرد. او به تهدیدات ناشی از جنگ ترکیبی، حملات سایبری فزاینده به زیرساخت‌های حیاتی و تهدیدات مداوم از سوی تروریسم نیز اشاره کرد.

به گفته او، این طرح به منظور در نظر گرفتن عواقب جنگ اوکراین، تقویت امنیت داخلی فرانسه و توانایی انجام عملیات در خارج از کشور پیشنهاد شده است. مکرون همچنین خواستار نوسازی زرادخانه هسته‌ای فرانسه شد.

گفتنی است، پس از آغاز جنگ اوکراین، کشور‌های اروپایی به سرعت در حال تغییر برنامه‌های خود و افزایش بودجه نظامی هستند. آمار‌ها نشان می‌دهد امسال برای اولین بار، بودجه دفاعی در اتحادیه اروپا از مرز ۲۰۰ میلیون یورو عبور کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۳۰ دی ۱۴۰۱
اینا سلاح های هسته ای شون رو ارتقاء میدن و نمونه های جدید می سازن، اونوقت هی به ما میگن پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای رو نقض می کنید. ساخت یا ارتقاء سلاح هسته ای نقض پیمان NPT است. پهپاد های ایران برای جامعه بین الملل وحشتناکه اما سلاح های هسته ای اینا گوگولی مگولی و بی ضرره.
آخرین اخبار