خطیب جمعه کوهبنان:

شادمان کردن مردم کاری فرهنگی است

امام جمعه کوهبنان گفت: رهبرانقلاب در جمع مداحان شادمان کردن مردم را از کارهای فرهنگی دانسته اند.

حجت الاسلام مرتضی جعفری در نمازجمعه این هفته کوهبنان گفت: در آستانه ولادت با سعادت امام محمد باقر (ع) قرار داریم آن حضرت خطاب به جابر گفتند: شیعه ما باید تقوای الهی را رعایت کند در حالی که تواضع، خشوع، ادای امانت، زیاد به یاد خدا بودن، اهل نماز و روزه بودن، نیکی به پدر و مادر و تکریم آنان، توجه به همسایگان، توجه به نیازمند و ایتام، توجه به کسی که مقروض شده، تلاوت کردن قرآن، صداقت و راستگویی از خصوصیات شیعه هستند.

او افزود: آموزش و پرورش نسبت به آموزش قران و احکام خوب کار می‌کند جا دارد خانواده‌ها نیز از کودکی فرزندان خود را با قرآن و احکام دین آشنا و مانوس کنند.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: در ماه رجب تولد امام محمد باقر (ع) و شهادت امام هادی (ع) را داریم ماه رجب ماه دعا و استغفار است بر گرفتن روزه، صدقه دادن، طعام دادن، استغفار در این ماه سفارش فراوان شده است.

او تصریح کرد: اقدام پارلمان اروپا که سپاه پاسداران را تروریست عنوان کرد محکوم می‌کنیم در حالی که سپاه برای کشور ما عزت آورده و می‌آورد.

او یادآور شد: اروپایی‌ها که ضعیف و بیچاره هستند و در اغتشاشات اخیر به اهداف خود نرسیدند از ملت ایران که با بسیج و سپاه همراهی دارد عصبانی هستند در حالی که سپاه قدرتی برای حفاظت از ایران اسلامی در کنار نیروی انتظامی و سایر نیرو‌های مسلح است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: کشور‌های غربی و اروپایی خصوصا آمریکایی‌ها رو به زوال و نابودی هستند و انقلاب اسلامی ماندگار خواهد بود.

او ابراز داشت: دیدار صمیمی روسای ادارات تبلیغات سراسر کشور با مقام‌معظم رهبری را داشتیم در حالی که معظم له فرمودند در کل کشور نیاز به اتحاد و همدلی داریم، حفظ شادمانی، سر زندگی، خوشحالی و خوشنودی از جمله کار‌های فرهنگی است.

امام‌جمعه کوهبنان گفت: باید از سپاه و بسیج بواسطه برگزاری یادواره شهدای خانگی و یادواره شهید محمد رضا محمد حسنی بعنوان کوچکترین شهید شهرستان تشکر کنیم.

جعفری بیان داشت: مصرف گاز را مدیریت کنیم با کم‌کردن شعله بخاری‌ها تلاش کنیم تا دیگران هم در فصل سرما و یخندان از این نعمت بهره‌مند باشند.

برچسب ها: نماز جمعه ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.