سهم ۲۳ میلیون مکعبی حقابه مردم غرب استان البرز از سد طالقان

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: به دستور وزیر نیرو تأمین اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه صورت گرفت و تصفیه خانه آب شرب این شهر نیز همزمان با انتقال آب به مخزن آب شهر نظرآباد بهره‌برداری خواهد شد.

حدادی با تاکید بر در نظر گرفتن ردیف بودجه در سال گذشته برای تصفیه خانه فاضلاب شهر هشتگرد و شهر جدید مهستان گفت: امسال نیز ردیف بودجه ملی برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شد و در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز منابع خوبی برای ادامه در نظر گرفته شده است ضمن اینکه پیگیر ادامه احداث تصفیه خانه فاضلاب برای شهر‌های نظرآباد و چهارباغ نیز هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز تاکید کرد: حدود و حریم بستر رودخانه شاهرود در روستا‌های بالا طالقان موجب مشکلات و نارضایتی برای مردم این منطقه شده است که در جلسه با آقای نوبخت معاون وزیر نیرو، مقرر گردید تا با توجه به دغدغه مردم در این شهرستان، بازنگری در حریم رودخانه صورت پذیرد و در بودجه سال ۱۴۰۲ پنج درصد حاصل از فروش آب سد طالقان در پروژه‌های آب شرب روستا‌ها و آبخیزداری شهرستان لحاظ گردد.

علی حدادی با در نظر گرفتن مشکلات کم آبی در بخش کشاورزی و باغات گفت: پروژه تغذیه مصنوعی رودخانه کردان که به عنوان یک پروژه بزرگ ملی در حال انجام است در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. اما در حال حاضر طبق دستور معاون وزیر نیرو کارگروه ویژه جهت بررسی وضعیت چاه‌های کشاورزی تشکیل تا در بخش کشاورزی منابع آب ساماندهی گردد.

نماینده شهرستان‌های غرب استان البرز با اشاره به رشد سریع جمعیت و توسعه شهر جدید مهستان گفت طبق نظر کارشناسان ۲۳ میلیون مکعب آب برای مردم هشتگرد شهر جدید مهستان، نظرآباد و چهارباغ در نظر گرفته شده که تا ۳۰ سال آینده پاسخگوی مصرف مردم منطقه خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا الان ۶ کیلومتر خط انتقال آب سد طالقان به شهر جدید مهستان انجام گرفته است تصریح کرد: اعتبار انتقال آب سد طالقان به مخزن ۵ هزار مترمکعبی شهر نظرآباد که مدتهاست آماده شده از معاون وزیر نیرو پیگیری گردیده و مصوب گردیده است تا مشکل کم آبی این شهرستان نیز رفع گردد.

برچسب ها: سد طالقان ، سهم آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.