هشدار روسیه نسبت به احتمال حمله اوکراین به کریمه

مقامات روسیه گفته اند اگر اوکراین به کریمه حمله کند وارد مرحله بسیار خطرناکی از جنگ شده است.

مقامات روسی پس از آنکه رسانه‌های آمریکایی از خشنودی آمریکا برای ارسال کمک به اوکراین برای حمله به شبه جزیره کریمه نوشتند نسبت به پیامد‌های بسیار خطرناک این تصمیم هشدار دادند.

شبه جزیره کریمه که در سطح بین المللی به عنوان بخشی از اوکراین محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۴ توسط نیرو‌های روسی تصرف و به این کشور الحاق شد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته کریمه مانند بسیاری از سرزمین‌هایی که از فوریه ۲۰۲۲ توسط نیرو‌های این کشور تصرف شده، جزئی از خاک روسیه است و هر گونه تعرض به آن عواقب خطرناکی به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین پنجشنبه شب در یک نشست خبری گفت: تأمین تسلیحاتی که به اوکراین اجازه حمله به خاک روسیه را بدهد، به خودی خود بسیار خطرناک است. این به معنای رساندن درگیری به سطح جدیدی است که پیام خوبی برای امنیت جهانی و به ویژه کشور‌های مرکزی و غربی قاره اروپا در پی نخواهد داشت.

ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن به دنبال جلوگیری از استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی در کریمه است، گفت: این شبه‌جزیره بخشی از خاک اوکراین است و واشنگتن تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از خاک خود را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۳۰ دی ۱۴۰۱
اوکراین و آمربکا = بانی جنگ جهانی سوم
آخرین اخبار