واحدهای مقاوم سازی شده‌ در زلزله‌ های خوی آسیب ندیده اند

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: واحد‌های مسکونی مقاوم سازی شده در روستا‌های شهرستان خوی در زلزله‌های اخیر آسیب ندیده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده وار در گفتگو با خبرنگاران گفت: هیچ یک از واحد‌های مسکونی مقاوم سازی شده توسط بنیاد مسکن در روستا‌های شهرستان خوی در زلزله‌های ۱۳ مهر و ۲۸ دی ماه آسیب ندیده است.

جعفر برزگر عصر اظهار کرد: بازسازی و مقاوم سازی اماکن مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مهندسی و براساس روش‌های روز و استفاده از مصالح استاندارد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از تعداد ۲۷ هزار و ۹۹۱ واحد مسکونی روستایی در سطح روستا‌های شهرستان خوی، ۵۲ درصد واحد‌ها توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی شده است، افزود: تاکنون ۱۵ هزار از واحد‌های روستایی این شهرستان توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی شده است.

برزگر با اشاره به مقاوم سازی ۴۷ درصد از واحد‌های مسکونی شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان خوی، ادامه داد: از مجموع ۶ هزار و ۳۹۷ واحد مسکونی، تاکنون ۲ هزار و ۹۸۷ واحد مقاوم سازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به قرار گرفتن استان در پهنه خطر پذیری بالا از نظر وقوع حوادث و بلایای طبیعی از مردم خواست با مراجعه به شعب بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نسبت به اخذ وام مقاوم سازی و مقاوم کردن واحد‌های مسکونی روستایی پیش از وقوع حوادث اقدام کنند.

دوبرابر شدن اکیپ‌های ارزیابی

وی با اشاره به بازدید استاندار آذربایجان غربی از مناطق زلزله‌زده شهر فیرورق و روستا‌های اطراف گفت: به منظور اتمام سریع عملیات ارزیابی واحد‌های مسکونی و تعیین میزان دقیق خسارت وارده، اکیپ‌های ارزیابی مستقر بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده از ۱۵ اکیپ به ۳۰ اکیپ افزایش یافت.

برزگر یادآور شد: ۱۵ اکیپ نخست ارزیابی متشکل از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار ارزیابی واحد‌های مسکونی در شهر فیرورق را از نخستین ساعات صبح امروز آغاز کردند و ۱۵ امید نیز در روستا‌های زلزله‌زده مشغول کار هستند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه چهارشنبه ۲۸ دی خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند و تاکنون چندین پس‌لرزه با قدرت‌های مختلف در مناطق زلزله زده ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.