پیست کاکان آماده حضور گردشگران و برگزاری جشنواره‌های زمستانی

رئیس دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از آماده شدن پیست اسکی کاکان برای حضور گردشگران و اجرای بازی‌های زمستانی خبر داد.

مسیح دل بازجو گفت: دستگاه برف کوب "کاکان" قدیمی است که برای بروز رسانی نیاز به اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی است، اگرچه وجود این ماشین در افزایش ماندگاری برف و طول عمر فصل پیست اسکی بسیار مهم و کارساز است.

او با بیان اینکه پیست اسکی "کاکان" آماده برگزاری پنجمین جشنواره ملی برفی دنا در تاریخ ۶ و ۷ بهمن است، افزود: مسابقه تندیس‌های برفی، مسابقه اسکی نمایشی، اجرای زنده نمایش همراه با موسیقی محلی، مسابقه برف‌پیمایی، مسابقه عکاسی، نمایشگاه صنایع‌دستی همراه با غذا‌های سنتی و ایستگاه نقاشی کودک با محوریت فجر انقلاب محور‌های این جشنواره هستند.

دل بازجو همچنین به ظرفیت‌های خدمات رسانی پیست و خطرات تیوپ سواری در پیست اسکی اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه تیوپ سواری از نظر ما مردود و خلاف قانون است، ولی این پیست با دارا بودن مدرسه اسکی و مربیان آموزش دیده آماده پذیرش دوستداران ورزش‌های زمستانی است.

رئیس دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: پیست اسکی "کاکان" یکی از گردشگرپذیرترین اماکن تفریحی زمستانی در جنوب کشور محسوب می‌شود که برای بین المللی کردن پیست یادشده نیاز است که تله کابین آن فعال شود.

او اضافه کرد: این پیست به عنوان یکی از مهمترین پیست‌های اسکی کشور است که ۵ تا ۶ ماه از سال، (از اوایل زمستان تا اوایل بهار)، پوشیده از برف است و با آب شدن برف در فصول گرم نیز محوطه پیست، خصوصاً در اردیبهشت و خرداد ماه پوشیده از لاله‌های واژگون می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.