توزیع ۷۴۰ هزار لیتر سوخت جایگزین در جنوب خراسان رضوی

۷۴۰ هزار لیتر نفت سفید و ۱۶۵ تن گاز مایع به عنوان سوخت جایگزین به عنوان سوخت جایگزین در زمان قطعی گاز بین مردم توزیع شده است.

علیرضا غلامی رئيس پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه گناباد و بجستان گفت: ۲۲۰ هزار لیتر نفت سفید در گناباد و ۱۶۰ هزار لیتر در بجستان در یک هفته قبل برای استفاده سوخت جایگزین در زمان قطعی احتمالی گاز در بین خانوار‌های شهری و روستایی و مکان‌های اسکان اضطراری توزیع شده است.

او افزود: در این مدت ۵۴ تن گاز مایع در گناباد توزیع شده است.

سعید شفائی مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی بجستان هم گفت: بدنبال بروز سرما و یخبندان در یک هفته گذشته و احتمال قطعی گاز حدود هشت تن گاز مایع توسط این اتحادیه در مناطق شهری و روستایی بجستان توزیع شد.

رئیس پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه خواف گفت: از مجموع ۴۶۳ هزار لیتر نفت سفید که برای تامین سوخت جایگزین در این شهرستان از زمان بارش برف و سرما و یخبندان (بیستم دیماه) جاری تامین شده است، ۳۶۰ هزار لیتر آن در مناطق شهری و روستایی توزیع شد.

سید علی حسینی گفت: از این میزان ۲۵ هزار لیتر در بین خانوار‌های روستایی و بقیه در مناطق شهری و روستایی و ادارات و نهاد‌ها و مکان‌های اسکان اضطراری و یا گرم خانه‌ها توزیع شده است.

بر اساس گزارش هواشناسی در یک هفته گذشته بین پنج تا ۳۰ سانتیمتر برف و افزون بر ۱۱ میلی متر باران در شهرستان‌های گناباد، بجستان و خواف باریده است و دمای هوا در این مناطق تا ۱۶ درجه زیر صفر کاهش یافت که این سرمای کم سابقه در ۳۵ سال گذشته موجب ناپایداری و اوج مصرف گاز در این مناطق شد، به طوریکه در چند مرحله احتمال قطعی گاز در این شهرستان‌ها وجود داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.