رقابت بیش از ۲۱ هزار داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از شرکت ۲۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب استان در نوبت اول آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ خبر داد.

هاشم ناظمی‌جلال با اشاره به برگزاری کنکور برای اولین بار در دو نوبت، اظهار داشت: نوبت اول آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های آزمونی استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: آزمون رشته علوم تجربی صبح روز پنج‌شنبه ۲۹ دی، آزمون زبان‌های خارجی عصر روز پنجشنبه ۲۹ دی، آزمون رشته‌های علوم انسانی و ریاضی صبح روز جمعه ۳۰ دی و نیز آزمون هنر عصر روز جمعه ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود.

او گفت: از مجموع ۲۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۲ هزار و ۶۲ نفر دختر و ۹ هزار و ۲۸۱ نفر پسر هستند.

ناظمی‌جلال به آمار داوطلبان شرکت کننده به تفکیک رشته پرداخت و گفت: در گروه آزمایشی ریاضی یک هزار و ۹۴۴ نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی ۱۰ هزار و ۶۸ نفر، در گروه آزمایشی انسانی ۷ هزار و ۲۸۷ نفر، ۶۴۸ نفر در گروه آزمایشی هنر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه نیز یک هزار و ۳۹۶ نفر شرکت کرده‌اند.  

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه کنکور امسال نسبت به سنوات گذشته تغییراتی خواهد داشت، گفت: مهم‌ترین تغییر کنکور حذف دروس عمومی از آزمون سراسری و نیز برگزاری آن در دو نوبت است و داوطلب مختار است در یک یا هر دو نوبت کنکور شرکت نماید که سازمان سنجش بالاترین نمره کسب شده را برای او لحاظ خواهد کرد.

او تصریح کرد: در مورد دروس عمومی، نمره کل هر درس که در سابقه تحصیلی داوطلب موجود است، ملاک محاسبه سازمان سنجش خواهد بود. همچنین نمرات خام و نمره کل آزمون اختصاصی نوبت اول در اسفندماه ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: آزمون کنکور سراسری در شهر‌های سنندج، مریوان، سقز، بانه، دیواندره، بیجار، کامیاران، قروه، دهگلان و سروآباد برگزار می‌شود.

ناظمی‌جلال در پایان به زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری نیز اشاره کرد و گفت: داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ از روز یکشنبه ۲۵ لغایت روز چهار‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

گفتنی است؛ باجه‌های رفع نقص در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان دایر است و داوطلبان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه اشکال و یا مغایرت به واحد سنجش شهرستان‌ها مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.