سرما ۳۰ درصد از محصولات فروشندگان گل را در مشهد از بین برد

 رئیس اتحادیه صنف گل‌فروشان مشهد گفت: سرمای شدید هوا طی یک هفته اخیر باعث از بین رفتن حدود ۳۰ درصد از محصولات عرضه شده توسط گل فروشان این شهر شد.

محمد رضایی مزینانی رئیس اتحادیه صنف گل‌فروشان مشهد گفت: براساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر بروز سرمای شدید در خراسان رضوی، هشدار‌های لازم از طریق پیامک به گل فروشان سطح شهر مشهد داده شد تا تدابیر لازم را برای جلوگیری از یخ زدگی گل‌ها اتخاذ کنند.

او افزود: با وجود این سرمای بی سابقه مشهد را فرا گرفت و محدودیت‌هایی در مصرف گاز برای واحد‌های تجاری اعمال شد و در این راستا فروشندگان مجبور به رساندن مصرف انرژی خود به سقف ۲۰ درصد شدند از این رو عمدتا گل‌هایی که نزدیک به ورودی در یا پنجره گل فروشی‌ها بودند دچار یخ زدگی شدند.

رئیس اتحادیه صنف گلفروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد ادامه داد: در مجموع محدودیت‌های ناشی از استفاده از گاز و وسایل گرمایشی پرمصرف و همچنین سرمای شدید هوا خساراتی برای گلفروشان به همراه داشت و بخشی از محصولات آنان را از بین برد.

رضایی بیان کرد: در چند روز اخیر فروش گل نیز به شدت کاهش یافت و گل‌هایی که توسط گلفروشان خریداری شده بود فروش نرفت و از این محل فروشندگان ضرر و زیان زیادی متحمل شدند.

او تصریح کرد: در زمستان، هزینه تولید و نگهداری از گل نسبت به سایر فصول بیشتر است و فقط مناسبت‌های مذهبی و جشن‌هایی که با زمستان امسال مصادف شده است می‌تواند به فروش گل کمک زیادی کند که امید است مناسبت‌های پیش رو باعث جبران خسارت‌های ناشی از سرمای وارده به گل‌ها شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.