فوت یک نفر و مسمومیت ۶ نفر بر اثر استنشاق مونوکسیدکربن در سبزوار

سرمای ۱۰ روز اخیر در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، موجب مسمومیت ۷ نفر با گاز مونوکسید کربن شد که یک نفر از آنان جان باخت.

عباس کافی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این مدت اورژانس سبزوار پنج ماموریت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن داشت که از مجموع ۶ مصدوم چهار نفر به بیمارستان منتقل شدند و یک نفر روز گذشته جان خود را از دست داد.

او  افزود: همچنین در نیمه نخست دیماه امسال نیز ماموریت‌های اورژانس بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن چهار مورد بود که ۶ مصدوم به مرکز درمانی منتقل شده بودند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  ادامه داد: ماموریت‌های این اورژانس در سه ماهه پاییز امسال برای کمک رسانی به مسموم شدگان بر اثر گاز مونوکسید کربن ۳۳ مورد بود که در یکی از این حوادث در آبانماه، اعضای یک خانواده شامل یک مادر جوان و ۲ فرزندش بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در سبزوار جان باختند.

کافی استفاده از کرسی با سوخت زغال را از عوامل مهم مسمومیت و گازگرفتگی در سبزوار بیان کرد و افزود: سوختن ناقص گاز و تجمع گاز‌های مسموم کننده و یا کمبود اکسیژن سبب مسمومیت افراد در فضا‌های سربسته می‌شود که در نهایت به گاز گرفتگی آن‌ها می‌انجامد.

او تصريح كرد: بخش قابل توجهی از مرگ و میر‌های ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن به دلیل نصب اشتباه دودکش‌ها است که در این زمینه آموزش بیشتر و فرهنگ سازی شهروندان الزامی است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار