آکسفام خبر داد:

ثروت جهان در دست یک درصد جمعیت جهان

نهاد خیریه آکسفام از قبضه ثروت جهان به دست تنها یک درصد جمعیت جهان خبر داد.

نهاد خیریه آکسفام در آستانه نشست جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گزارش داد یک درصد جمعیت جهان بیشترین ثروت جهان را در اختیار دارند.

به نقل از سی ان ان، این گزارش از طرف آکسفام هر سال و پیش از نشست داووس منتشر می‌شود. در این نشست کارشناسان اقتصادی جهان در داووس گرد هم می‌آیند. هر سال شاهد آن هستیم که ثروتمندان ثروتمندتر شده اند و نابرابری بیشتر شده است. ما شاهد برگزاری تظاهرات در داووس بودیم.

بر اساس این گزارش ثروت یک درصد جمعیت جهان به تنهایی ۲۶ تریلیون دلار افزایش یافته است. این در حالیست که دارایی بقیه جمعیت جهان تنها ۱۶ تریلیون دلار افزایش داشته است.

نهاد آکسفام معتقد است افزایش شمار ثروتمندان در جهان نشان دهنده نابرابری و سیاست‌های اقتصادی ناموثر برای ایجاد برابری در جهان است. این نهاد راه حل‌هایی ارائه کرده است. از جمله می‌تواند به افزایش مالیات ثروتمندان اشاره کرد. این نهاد همچنین خواهان وضع مالیات بر شرکت‌های بزرگ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۷ دی ۱۴۰۱
دقیقا مانند ایران

ثروت ایران در دست شهرداران ،دامادها ، دختران اعضای شورای شهر !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
در کشور ما هم همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
سلام مال دنیا در دنیا می ماند همه سه متر کفن را با خود زیر خاک میبره چه ثروتمند چه فقیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۷ دی ۱۴۰۱
یک شخص نهایتا توان جسمی یا ذهنیش وفعالیتش دو سه برابر میانگین جامعه است وداشتن سطح بالاتر یعنی یه جای کار اشکال داره.بدتر اینکه گاها جاشون هم بر عکسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
هیچ کس صاحب هیچی نیست همه چیز اذان خداست همه میمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
احتمالا ثروت ایران هم در دست 1% جمعیت ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
«كَيْ لَا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ مِنْكُمْ
سوره حشر آیه ۷»
خدا به ما رحم کنه با این طرز فکر اسلام سرمایه داری آقای عمار و همفکرانشون
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۷:۴۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد : اگه ثروت جهان در دست همه مردم جهان باشد همه می شوند کارفرما و ثروتمند اونوقت کی کار می کنه ؟!!!!! باید برید از اجنه و حیوانات و رباتیک برای کارهای مخالفتشان استخدام کنید ، اینکه ثروت جهان در دست یک درصد باشد یا دست چند درصد مردم جهان مهم نیست مهم این است که ثروت جهان در دستان همان یک درصد هم که هست باید عادل سخاوتمند مدیر مدبر خردمند و خلاق متفکر گره گشا مردمی مومن باشند تا همه مردم جهان از رزق روزی حلال و رفاه و امنیت و بهداشت و امکانات رفاهی مناسب یک زندگی درخور شأن انسان برخوردار باشند و هیچ انسان روی کره زمین در فقر مطلق و رنج درد نداری بیچارگی نباشد و نگران آینده فرزندانش هم نباشند چرا که وقتی مدیران مدبران خردمندان عادلین سخاوتمندانه مهندسین مومنین دوراندیش بر مدیریت جهان حاکم شوند نظام سیستماتیک و نقشه کاربردی راهبردی ثبت می کنند که نسل اندر نسل بشریت از تولد تا مرگ همه در یک شرایط و برخورداری از یک زندگی انسانی حقوق بشرانه استاندارد برخوردار باشند چه آن انسانهایی که بیکار شده اند و کار ندارند چه انسانهایی که سر کارمند و درآمد و شغل دارند چه انسانهایی که بی سرپرست می شوند چه انسانهایی که پیر از کار افتاده می شوند چه بیمه کاری رد کرده باشند چه رد نکرده باشند همگیشان باید بازنشستگی از کار افتادگی دریافت کنند تا در یک رفاه اجتماعی انسانی زندگی را به آخر برسانند انسان اشرف مخلوقات نه تنها برای خود و جامعه خود و مردمان جهان می اندیشد و تصمیمات راهبردی خردمندانه عادلانه می گیرد و از آن همه را بهرمند می سازد بلکه برای حیوانات وحشی و اهلی و گیاهان و تمامی معادن مخازن روی کره زمین تصمیم‌گیری می کند تا محیط زیست خوبی را برای همه جانداران روی کره زمین برقرار کند و این خروجی خوب تنها با صلح امنیت تعامل تجارت عادلانه مابین همه ملتها و دولتهای جهان بوجود می آید همه مردم جهان باید فقط پیروی کنند از یک رهبر خردمند عادل مدیر مدبر دلسوز مومن درستکار سخاوتمند ژرفنگر متفکر بصیر تا کل مردمان جهان کل موجودات زنده جهان همه و همه از تمامی نعمات برکات مختلف جهان که خداوند جل جلاله برایشان سخاوتمندانه به وفور در اختیارشان قرار داده بهره مند شوند و باید تمامی باندهای مافیایی انحصارطلبان خبیث فاسد فاسق و تمامی نظام‌های پادشاهی خودبین فاسد فاسق جنایتکار دزد از صفحه روزگار جهان حذف شوند و به دنباله دان تاریخ بشریت ملعونین انداخته شوند تا ثروت‌های جهان به درستی و خردمندانه عادلانه در اختیار همه خردمندان مدیران مدبران مهندسین تمدن ساز عدالت گستر جهانی قرار گیرد تا همه مخلوقات جهان و انسانها در یک رفاه انسانی عادلانه در نظام چرخه محیط زیست استاندارد از یک زندگی خداپسندانه برخوردار شوند و دیگر شاهد کودکان کار کارتون خوابها بی خانمان ها بیمارها بی پولها و مسکینان فقرا و تکدی‌گری و جرم جنایت طلاق از سر فقر نداری گرسنگی بی پولی نباشیم دعا کنیم تا آن یگان منجی عالم بشریت خردمند عادل شجاع دل باصفای عبد صالح سخاوتمند مدیر مدبر خلیفه خداوند جل جلاله بر روی کره زمین و یاوران صدیق ایشان حضور و ظهور آشکارا یابند تا جهان دوباره به دستان پاک ایشان زنده و احیا شود از عدل عدالت راستین . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
نظرت کوته بینانه بود ازسه خط اولش مشخص بود
Iran (Islamic Republic of)
Pedram
۱۳:۳۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
نخوندم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی انصاری
۰۳:۳۵ ۲۸ دی ۱۴۰۱
مگر فرد مومن و مذهبی هم وجود داره که دوراندیش و خردمند باشد؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۰ دی ۱۴۰۱
از طول متن کامنتت فهمیدم خیلی بیکار هستی و آدمهای بیکار نه سواد دارند و نه درک و شعور دارند که بفهمند کامنت باید کوتاه باشه و کسی وقت اضافی نداره بشینه این انشای جنابعالی را مطالعه کند.
والسلام و صلوات و التماس کمی مغز
آخرین اخبار