۱۵۰ مگاوات برق در مشهد صرفه‌جویی شد

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: ۱۵۰ مگاوات برق با اعمال محدودیت و مدیریت مصرف انرژی برای بخشهای صنعتی و مراکز تجاری صرفه جویی شد.

علیرضا کاشی گفت: طی تعاملاتی که با اداره کل صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی برای مدیریت مصرف در مراکز تجاری و صنعتی شهرستانهای مشهد و طرقبه شاندیز انجام گرفت، موفق به صرفه جویی در مصرف انرژی برق به منظور اجتناب از فشار بیشتر بر نیروگاههای برق شدیم.

وی بیان کرد: هم اکنون نیروگاه های این منطقه مشکلی در تامین برق مصرفی مشهد ندارند اما با توجه به شدت سرما و افزایش مصرف گاز، تامین سوخت برای نیروگاه ها با محدودیتهایی همراه شده است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: اکنون سوخت اغلب نیروگاه های خراسان رضوی گاز است و در زمستان و افزایش مصرف گاز توسط بخش خانگی، آنها ناگزیر به استفاده از سوخت دوم می شوند.

کاشی افزود: در این راستا به طور قطع صرفه جویی در مصرف گاز و برق توسط مشترکین اعم از بخش خانگی، کشاورزی، صنعتی و تجاری منجر به پایدار ماندن تولید برق توسط نیروگاهها می شود.

وی از مشترکین برق شهرستانهای مشهد و طرقبه شاندیز خواست با خاموش کردن یک یا ۲ لامپ اضافی و همچنین نگهداشتن دمای خانه روی ۱۸ تا ۲۱ درجه، مسوولان را در تامین برق و گاز پایدار برای شبکه یاری دهند.

به گزارش ایرنا،تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مشهد نیز یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر و طول شبکه در آن نیز حدود ۱۷ هزار کیلومتر است. این شرکت مشترکین دو شهرستان مشهد و طرقبه شاندیز را زیر پوشش دارد. بیش از هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی اطراف شهرستانهای مشهد و طرقبه شاندیز مستقر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.