درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیگیر افزایش رقم جیره خشک محیطبانان بر اساس تورم هستیم

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت : در نامه‌ای به سازمان حفاظت محیط زیست خواستار افزایش مبلغ جیره خشک محیطبانان بر اساس تورم شده ایم.

سرهنگ جمشید محبت خانی گفت: کشور ایران یک کشور چهارفصل است، فصل زمستان فصلی است که محیطبانان با وجود مشکلات و سرما برای حفظ حیات وحش اقدام به حفاظت و پایش می‌کنند.

وی افزود: به مدیر کل استان‌ها ابلاغ شده تا علاوه بر سرکشی میدانی از پاسگاه‌های محیطبانی تحت امرشان، نسبت به تامین جیره غذایی و سیستم گرمایشی مناسب و استاندارد اقدام‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: در مناطق برفی، دسترسی حیات وحش به غذا سخت می شود و حیات وحش به سمت شهر‌ها نزدیک میشوند، از مردم درخواست می کنیم، در صورت رویت حیات وحش، به آن‌ها نزدیک نشوند و با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد سودجو در فضای مجازی اقدام به جمع آوری پول برای خرید غذا برای حیات وحش می کنند، که بر اساس بررسی‌ها این افراد یک دهم این مبلغ را هم هزینه نمی کنند، این کار غیرقانونی است، مردم برای کمک مالی می توانند از طریق صندوق ملی محیط زیست اقدام یا مستقیما به سازمان محیط زیست کمک نمایند.

محبت خانی گفت: سال گذشته ۲۲۰ میلیارد بودجه برای خرید تجهیزات محیطبانان اختصاص داده شد که تجهیزاتی از قبیل ۱۲۰۰ موتور سیکلت، راه اندازی بیسیم دیجیتال ۹ استان، تجهیزات اتفاء حریق، تجهیزات انفرادی و … خریداری شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: استحقاق سالیانه محیطبانان از این مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان انجام می شود، برای بودجه امسال هم جلسات با معاونت طبیعی در حال برگزاریست، تا به محض دریافت بودجه کار‌ها انجام شود، که اولویت یگان حفاظت تامین خودرو برای محیطبانان است.

وی ا‌دامه داد: بودجه ۳۰۰ میلیاردی محیطبانان در حوزه آقای انجم شعاع است و من از این موضوع اطلاعی ندارم.

به گفته‌ی محبت خانی، محیطبانان دقت کنند که مبلغ جیره خشک به حساب آن‌ها واریز نمی شود، جیره خشک به نحوی است که استان با این مبلغ که در حال حاضر ۴۵۰ هزار تومان است، خرید انجام میدهد، و در اختیار محیطبانان قرار میدهد، در نامه‌ای به سازمان خواستار افزایش مبلغ جیره خشک محیطبانان بر اساس تورم شده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
حیوونا از انسان میترسن و محیط زیست باید از محیط بان و کلا انسان خالی بشه و با دوربین مخفی و میکروفون و هواگرد منطقه رو بگردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۷ دی ۱۴۰۱
مگه اینا از خونه اشون غذا نمیارن ؟؟؟
آخرین اخبار