توزیع ۲۲۰ هزار لیتر نفت سفید برای تامین سوخت جایگزین در گناباد

فرماندار گناباد گفت: ۲۲۰ هزار لیتر نفت سفید برای تامین سوخت در شرایط بحرانی قطع گاز در مناطق شهری و روستایی گناباد در ۲ روز گذشته توزیع شده است.

رضا نصیری  فرماندار گناباد روز دوشنبه در نشست خبری گفت: ۵۲ تن گاز مایع و تامین یک هزار و ۵۰۰ عدد والور از دیگر اقدامات برای تامین سوخت جایگزین برای گرمایش در شرایط قطع احتمالی گاز در گناباد بوده است.

او افزود: همچنین ۱۲ مکان مجهز به سیستم گرمایشی در گناباد برای اسکان اضطراری و تعدادی مکان در شهر‌های تابعه شامل بیدخت، روشناوند و کاخک بدین منظور پیش‌بینی شده است.

فرماندار گناباد ادامه داد: از ابتدای بارش برف و سرمای کم سابقه ناشی از آن در یک هفته گذشته در گناباد بیش از یکصد مورد قطعی گاز و آب ناشی از یخ زدگی علمک و رگلاتور‌های گاز و ترکیدگی لوله آب در مناطق شهری و روستایی این شهرستان گزارش شد که با تلاش پرسنل امدادی مشکل رفع و جریان آب و گاز مشترکان برقرار شد.

نصیری با اشاره به اینکه گناباد همچنان در شرایط بحرانی و شکننده قطع گاز قرار دارد، بیان کرد: میزان فشار طبیعی جریان گاز در این شهرستان ۴۰۰ است که هم اکنون با توجه به افزایش مصرف ناشی از شدت سرمای هوا به ۱۴۰ کاهش یافته است و قطعی گاز دور از انتظار نیست.

پایداری شبکه گاز گناباد مشارکت مردم را می‌طلبد

او با اشاره به اینکه این شهرستان در ۲ روز گذشته در شرایط قطع گسترده گاز قرار گرفته بود تصریح کرد: از مردم و مشترکان در مناطق شهری و روستایی می‌خواهم که همچنان با رعایت صرفه جویی در مصرف گاز از هر گونه بحران در قطع گاز جلوگیری کنند، پایداری شبکه گاز مشارکت بیشتر مردم را می‌طلبد.

فرماندار گناباد با اشاره به تشکیل ستاد مردمی ارائه خدمات امدادی در شرایط قطع احتمالی گاز در گناباد با مشارکت روحانیون، قرارگاه جهادی شهید غیور اصلی و ستاد عتبات عالیات تاکید کرد: از همه ظرفیت‌ها این بخش‌ها برای ارائه خدمات در زمان بحرانی برای خدمت به مردم استفاده می‌شود.

نصیری اظهار کرد: با توجه به قطع گاز در بخش‌هایی از  تربت جام در روز‌های گذشته بیش از یک هزار و ۱۰۰ عدد والور از گناباد به این شهرستان ارسال شد.

او با بیان اینکه تامین گاز مشترکان خانگی اولویت اصلی ما است، افزود: گاز ادارات و واحد‌های تولیدی و مشترکان به جز خانگی و امدادی و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گناباد از سه روز گذشته قطع شده است.

فرماندار گناباد ادامه داد: همچنین با تامین زیرساخت مناسب و سوخت جایگزین، گاز ۵۲ نانوایی و مرغداری گناباد قطع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.