خارج کردن توده ۱۰ کیلوگرمی از بدن یک بیمار

یک توده ۱۰ کیلوگرمی از شکم یک خانم ۶۱ ساله در ساری خارج شد.

دکتر زینب نظری فوق تخصص سرطان زنان و زایمان که این عمل جراحی را انجام داد گفت: این خانم ۶۱ ساله به علت بزرگی شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود، اما مدت‌ها این علامت را داشت و به پزشک مراجعه نکرده بود.

او افزود: با تصویربرداری و سونوگرافی مشخص شد یک توده بزرگ در تخمدان چپ این خانم وجود دارد که پس از عمل جراحی مشخص شد ۱۰ کیلوگرم وزن داشت.

دکتر زینب نظری ادامه داد: این توده خوش خیم بود و علائم بدخیمی هم نداشت.

متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه تشخیص دیررس در توده‌های تخمدان شایع است، گفت: علت این موضوع این است که بیشتر بانوان به خاطر بارداری‌ها حساسیت لازم را ندارند یا آن را به چاقی و افزایش وزن نسبت می‌دهند.

او افزود: گاهی این توده‌ها هیچ علائمی مانند خونریزی ندارند و متاسفانه زمانی تشخیص داده می‌شوند که به ابعاد بزرگ رسیده است.

دکتر زینب نظری با بیان اینکه تشخیص در توده‌های تخمدانی سخت است و اغلب در مرحله پیشرفته و دیر تشخیص داده می‌شود، افزود: ۷۵ درصد سرطان تخمدان در بانوان زمانی مشخص می‌شود که که در شکم بیمار پخش شده است

او از بانوان خواست به علائم بیماری دقت کنند و اگر اندازه شکم بزرگ شده آن را به چربی و چاق شدن نسبت ندهند بلکه بهترین راه مراجعه به سونوگرافی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار