خواست خدایی:

رویای سبز زاگرس محقق می‌شود

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان سیما و منظر از تمرکز بر پیشبرد طرح زاگرس سبز با رویکرد‌های کارشناسی خبر داد.

افسانه خواست خدایی ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان سیما و منظر گفت: طرح زاگرس سبز نقش ارزنده‌ای در بهبود کیفیت محیط زیست و تلطیف آب و هوای شهر دارد و این طرح با اهدافی نظیر احیا پوشش گیاهی بومی در ارتفاعات پیرامونی، جلوگیری از فرسایش خاک به واسطه غنی کردن پوشش گیاهی، ترویج فرهنگ حفاظت از فضای سبز، بسترسازی برای مشارکت شهروندان در مدیریت فضای سبز، توسعه و بسترسازی اکوتوریسم و تفریحات سالم جهت خانواده‌ها در پارک‌های کوهستانی شکل گرفته است.

او با اشاره به این موضوع که این طرح بر مبنای مطالعات آبخیزداری ارتفاعات پیرامونی شیراز عملیاتی می‌شود گفت: طرح زاگرس سبز برپایه اقدامات بیولوژیکی مثل بذرکاری، بذرپاشی، کپه کاری و نهال کاری انجام شده و در آن از بذر و نهال گیاهان بومی و کم آب بر و مقاوم استفاده می‌کنیم.

خواست خدایی گفت: طرح زاگرس سبز در ادامه طرح‌های گسترش فضای سبز در ارتفاعات شیراز انجام می‌شود و در قالب آن عملیات کاشت نهال و بذر انجام می‌شود. طی این طرح بذر گیاهان سازگار با محیط زیست در ارتفاعات شیراز با بهره گیری از مشارکت‌های مردمی کاشته خواهد شد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طی برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری یک میلیون بذر در ارتفاعات شهر شیراز کاشته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار