تداوم سرما و یخبندان در استان اردبیل

سرما و یخبندان شدید در سطح استان همچنان ادامه دارد و دمای هوای این استان همچون یک هفته گذشته همچنان زیر صفر است.

با تداوم سرما و یخبندان در همه شهر‌های استان اردبیل، دمای هوای شب گذشته در شهر خلخال در جنوب این استان به ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر و در شهر گیوی نیز به ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

با تداوم یخبندان، دمای هوا طی دیشب نیز برای چندمین روز متوالی در همه شهر‌های استان اردبیل به زیر صفر رسید به طوری که طی شب گذشته شهر نیر و اردبیل با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر، مشگین‌‎شهر ۷ درجه سانتیگراد زیر صفر و سرعین با ۵ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین شهر‌های این استان بودند.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، طی شب گذشته شهر‌های نمین و پارس‌آباد با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و شهر‌های گرمی، بیله‌سوار و اصلاندوز با سه درجه سانتیگراد زیر صفر شب سردی را سپری کردند.

بارش سنگین برف در استان اردبیل مناطق وسیعی از این استان را سفیدپوش کرده و به رغم گذشت یک هفته از آغاز بارش‌ها، برف همچنان در معابر داخل شهر اردبیل تلنبار شده و ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی این استان به بیش از یک متر رسیده است.

بارش شدید برف همچنین موجب کندی تردد در معابر داخل شهر، تعطیلی برخی صنوف، افزایش تصادفات درون شهری و اختلال در زندگی عادی مردم شده است.

این در حالی است که بارش شدید برف در استان اردبیل همچنین موجب کندی تردد در محور‌های مواصلاتی این استان شده است.

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز اعلام کرد: راه ارتباطی تمامی مسیر‌های اصلی و فرعی و روستایی این استان باز است و هم اکنون تردد در تمامی جاده‌های ارتباطی استان جریان دارد.

هم‌اکنون راهداران استان در همه جاده‌ها و به خصوص گردنه‌های استان اردبیل از جمله گردنه صائین، اسالم، سرچم، حیران و لنگان مستقر شده و در مقاطعی از این گردنه‌ها که کولاک نیز گزارش شده، در حال برفروبی هستند.

بارش برف، کولاک و سرمای شدید همچنین موجب اعلام تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در بیشتر شهرستان‌های این استان برای ششمین روز متوالی شد.

مراکز دانشگاهی استان اردبیل نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند که فعالیت آموزشی و برگزاری امتحان در روز جاری طبق برنامه جریان دارد.

استانداری اردبیل نیز اعلام کرد: به منظور صرفه جویی در مصرف گاز، فعالیت ادارات این استان در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه با ۲ ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز در آخرین گزارش خود اعلام کرد: با توجه به وزش باد در مناطق مستعد استان اردبیل، کولاک برف در مناطقی از استان به خصوص در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

این اداره کل همچنین گزارش داد که وضعیت هوای استان تا روز‌های پایانی هفته جاری در غالب مناطق به نسبت پایدار خواهد بود و بر این اساس، آسمان استان کمی تا نیمه ابری در پاره‌ای از اوقات همراه با افزایش ابرناکی و رخداد مه پیش بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل، با توجه به انباشت برف در ارتفاعات استان کولاک برف و رخداد بهمن احتمال می‌رود و در برخی از جاده‌های مواصلاتی استان نیز رخداد مه همراه با کولاک، موجب لغزندگی مسیر و کاهش دید خواهد شد.

بر اساس اعلام این اداره کل، طی هفته جاری دمای هوا در مناطق مختلف استان اردبیل در ساعات روز کمی افزایش می‌یابد، ولی دما‌های زیر صفر درجه سلسیوس همچنان در سطح این استان ماندگار خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.