دو خبر کوتاه از دامپزشکی کردستان

کشف بیش از ۴۰۰ کیلو گرم فرآورده خام دامی فاسد در سنندج و کشف و ضبط دارو‌های قاچاق در بیجار عنوان دو خبر از دامپزشکی کردستان است.

رئیس اداره بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان اظهار کرد: اکیپی از بازرسان بهداشت عمومی ستادی این اداره کل ۲۸۴ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان سنندج را مورد بازدید قرار دادند.

محمد طاهر پارسافر  افزود: در این بازدیدها، تعدادی از قصابی ها، مرغ فروشی ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و رستوران‌ها مورد بازدید قرار گرفت و مقدار ۴۰۰ کیلو گرم فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف و فاسد ضبط و برای ۳ مرکز هم صورتجلسه فرآورده ضبطی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

کشف و ضبط دارو‌های دامپزشکی قاچاق در بیجار

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار از کشف مقادیری داروی غیر مجاز و قاچاق خبر داد.

دکتر اسکندری افزود: در راستای اجرای طرح رصد و پایش دارو و تشدید نظارت بر داروخانه ها، مراکز درمانی و مایه کوبی‌های سطح شهرستان و طی بازرسی و نظارت‌های سرزده ۱۸ قلم داروی قاچاق، و همچنین دارو و واکسن تاریخ مصرف گذشته به تعداد ۱۳۵ عدد و به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال از مراکز دامپزشکی بیجار کشف، ضبط و ضمن تنظیم صورتجلسه اقدامات قانونی لازم صورت گرفت.

او گفت: دامداران گرامی از خرید دارو‌های قاچاق و غیر مجاز به دلیل مشخص نبودن کیفیت، مبدأ، تولید، نحوه نگهداری، حمل و. جدا خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.