پتروشیمی بندر امام یک واحد جدید PVC احداث می‌کند

رئیس مجتمع PVC شرکت پتروشیمی بندر امام از آغاز مطالعات احداث یک واحد جدید PVC در این مجتمع خبر داد و مشتریان و انجمن‌ها را برای نیاز سنجی ظرفیت و گرید‌های مورد نیاز به همکاری با شرکت دعوت کرد.

آقای باقدم رئیس مجتمع PVC شرکت پتروشیمی بندرامام در پنل تخصصی صنعت پتروشیمی و زنجیره ارزش صنعت چرم و کفش با اظهار خشنودی از گفتگوی بی واسطه با مشتریان در حاشیه نمایشگاه گفت: ۱۵۰ سال از تولد PVC در جهان می‌گذرد و امروز سالانه ۵۵ میلیون تن از این محصول در دنیا تولید می‌شود که ۶۰ درصد مصرف آن در آسیا و اقیانوسیه است و از این میزان، ۹۴ درصد مربوط به S-PVC و ۶ درصد E-PVC است

او با ارائه گزارشی از بازار PVC در جهان ادامه داد: این محصول ارزشمند در دنیای امروز سالانه ۸۰ میلیارد دلار تولید ثروت می‌کند و این روند افزایشی است و با توجه به رشد متوسط ۳.۲ درصدی آن پیش بینی می‌شود حجم بازار تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰۲ میلیارد دلار در سال برسد.

رئیس مجتمع PVC شرکت پتروشیمی بندرامامدر پنل تخصصی صنعت پتروشیمی و زنجیره ارزش صنعت چرم و کفش در حاشیه نهمین نمایشگاه امپکس افزود: ظرفیت تولید PVC در کشور ایران، تا پیش از انقلاب ۲۰ هزارتن در سال بوده که اکنون به ۷۵۰ هزار تن در سال رسیده است.

آقای باقدم با اشاره به ظرفیت و نیاز بازار داخل ادامه داد: تا ۱۰ سال پیش EPVC را از خارج وارد می‌کردیم و با احساس ضرورت تاسیس یک واحد در داخل کشور، پس از بررسی و هم‌اندیشی با مشتریان، میزان مصرف سالانه کشور ۲۰ هزار تن برآورد شد که واحد E-PVC پتروشیمی اروند با ظرفیت ۴۰ هزارتن در سال احداث گردید.

او گفت: البته طی مدت حضور در نمایشگاه امپکس۹ متوجه شدم اکنون نیاز بازار بیش از این میزان است وضرورت ایجاد ظرفیت‌های جدید احساس می‌شود.

رئیس مجتمع بسپاران پتروشیمی بندرامام می‌گوید: قبل از انقلاب کل تولید پتروشیمی ایران ۲ تا ۳ میلیون تن بود و اکنون ظرفیت ما در تولید محصولات پتروشیمی ۳۵ برابر شده و این میزان در محصول PVC نیز به همین مقدار بوده که نشان می‌دهد این محصول باارزش پلیمری، استراتژیک و یک شاخص است.

آقای باقدم  از آغاز مطالعات طرح احداث یک واحد PVC در شرکت پتروشیمی بندرامام خبر داد و با دعوت از مشتریان و انجمن‌ها برای اجرای بهتر طرح گفت: برای تامین نیاز بازار چه از لحاظ حجم مورد نیاز و چه گرید‌های مورد نیاز بازار داخل، نیازمند اطلاعات دقیق هستیم و با توجه با رویکرد شرکت برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، از انجمن‌ها، مشتریان و مصرف کنندگان داخلی دعوت می‌شود تا نظرات خود را در این باره به شرکت ارائه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار