تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورسی؛

آیا شاخص کل به استراحت می‌رود؟

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به رسیدن شاخص کل به سقف کانال بلندمدت خود، احتمال کاهش و استراحت شاخص در هفته‌های آتی دور از انتظار نیست.

آقای علی ملک‌لی گفت: شاخص کل بورس تهران درهفته گذشته با عدد یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش حدود ۴.۲ درصدی، به تراز یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحد رسید تا هفته‌ای مثبت و سبز در بورس تهران رقم بخورد.

او در ادامه افزود: با توجه به رسیدن شاخص کل به سقف کانال بلندمدت خود و به اشباع خرید رسیدن اندیکاتور RSI و همچنین واگرایی ایجاد شده در اندیکاتور RSI، احتمال کاهش و استراحت شاخص در هفته‌های آتی دور از انتظار نیست. عرضه‌های روز چهارشنبه نیز احتمال این موضوع را بالاتر می برد.

نمودار شاخص کل بورس

به گفته ملک‌لی، شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، رشد بهتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته قبل با عدد ۴۷۵ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش بیش از ۶ درصدی، موفق شد مرز روانی ۵۰۰ هزار واحد را شکسته و به تراز ۵۰۴ هزار واحد برسد.

او گفت: شاخص هم وزن تا سقف تاریخی خود در سال ۹۹ حدود ۶ درصد فاصله دارد. برای این شاخص نیز انتظار کاهش و استراحت در هفته آتی را داریم تا پس از آن به روند افزایشی خود ادامه دهد.

نمودار شاخص هم وزن

ملک لی در آخر بیان کرد: موضوع مهمی که می تواند در هفته آتی بر بورس تهران تاثیرگذار باشد، لایحه بودجه دولت در سال ۱۴۰۲ و ابهامات مربوط به عرضه خودر در بورس کالا خواهد بود. شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکالی بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۴ دی ۱۴۰۱
سهامدار رو فریب ندین شاخص حالا حالاها صعودی خواهد بود
عقب افتاده ترین بازار هست بورس
آخرین اخبار