دو ایالت دیگر در آمریکا به کمپین ممنوعیت برنامه چینی تیک‌تاک پیوستند

دو ایالت آمریکا به دلیل آنچه ترس از افشای اطلاعات دولتی می‌نامند، استفاده از اپلیکیشن چینی تیک‌تاک را بر روی موبایل و تبلت‌های دولتی ممنوع کردند.

فرمانداران ایالات «ویسکانسین» و «کارولینای شمالی» دستور ممنوعیت نصب و استفاده از  اپلیکیشن چینی تیک تاک در دستگاه‌های الکترونیکی دولتی را به دلیل نگرانی‌های امنیتی سایبری امضا کردند و به سایر ایالت‌ها و دولت فدرال در ممنوعیت استفاده از این برنامه ویدیویی محبوب پیوستند.

به گزارش رویترز، تونی اورز، فرماندار ویسکانسین، علاوه بر ممنوع کردن تیک تاک از دستگاه‌های دولتی، گفت که فروشندگان، محصولات و خدمات سایر شرکت‌های چینی از جمله وی‌چت و هوآوی را نیز ممنوع می‌کند. فرماندار ویسکانسین گفت: «در عصر دیجیتال دفاع از فناوری و زیرساخت‌های امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی دیجیتال باید اولویت اصلی ما به عنوان یک ایالت باشد».

روی کوپر، فرماندار کارولینای شمالی نیز از مقامات ایالتی خواست تا ظرف ۱۴ روز سیاستی را تدوین کنند که استفاده از تیک تاک، وی چت و «دیگر برنامه‌های کاربردی» اصطلاحا خطرناک را بر روی دستگاه‌های الکترونیکی در حریم ایالت ممنوع کند.

تیک تاک می‌گوید سیاست‌های جدیدی که در بسیاری از ایالت‌های آمریکا علیه اپلیکیشن این شرکت اتخاذ شده هیچ کمکی به ارتقای امنیت سایبری نمی‌کند و بنا بر «دروغ‌های بی‌اساس»  اتخاذ شده است.

درخواست‌ها برای ممنوعیت استفاده از تیک تاک روی تلفن‌های همراه یا تبلت‌های دولتی پس از آن افزایش یافت که کریستوفر رای، مدیر اف بی آی آمریکا در ماه نوامبر ادعا کرد که این کار خطرات امنیت ملی را به همراه دارد. مقامات آمریکایی می‌گویند دولت چین از این برنامه برای تاثیرگذاری بر کاربران یا کنترل وسایل الکترونیکی آن‌ها استفاده می‌کند.

تیک تاک که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد به مدت ۳ سال تلاش کرد به واشنگتن اطمینان دهد دولت چین به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی دسترسی ندارد. با این حال، ماه گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که کارمندان فدرال را از دانلود تیک تاک روی موبایل یا تبلت‌های دولتی منع می‌کند. این قانون به دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید دو ماه فرصت داده تا استاندارد‌ها و دستورالعمل‌هایی را برای سازمان‌های اجرایی که نیاز به حذف تیک تاک از دستگاه‌های فدرال دارند، تهیه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار