آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در پی هشدار هواشناسی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه‌های بارشی و تند باد در سطح استان تمامی پرسنل عملیاتی و امدادی این شرکت در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه‌های بارشی و تند باد در سطح استان سیستان و بلوچستان، جهت مقابله با حوادث احتمالی، تمامی پرسنل عملیاتی و امدادی این شرکت در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

  خلیل عوض زاده با بیان اینکه تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: به دنبال هشدار صادر شده کلیه مرخصی‌های پرسنل، لغو شد.

 وی ادامه داد: طبق هشدار صادره شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، دلگان، فنوج، زرآباد، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، بمپور، نیکشهر و لاشار از جمله مناطق تحت تاثیر این شرایط جوی هستند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه لزوم همکاری و صبوری مردم در شرایط بحرانی بسیار مهم است افزود: شهروندان گرامی در صورت بروز هر گونه خاموشی و خسارت ناشی از طوفان و بارندگی به شبکه برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات این شرکت اعلام کنند.

 عوض زاده ادامه داد: همکاران این شرکت به محض دریافت اطلاعات در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع خاموشی اقدام خواهند کرد.

  وی اظهار داشت: با توجه به این شرایط جوی شهروندان در صورت امکان از تردد غیر ضروری پرهیز کنند، همچنین افراد از مجاورت تیر‌های برق، کابل‌های فشار قوی، وسایل هادی برق و تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی دوری کنند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با توجه به بالا بودن مصرف گاز کشور گفت: مشترکان هم استانی، با هدف پایداری هر چه بیشتر حامل‌های انرژی (برق و گاز) نسبت به مصرف بهینه انرژی اقدام کنند.

 عوض زاده با اشاره به اینکه تولید برق کشور از طریق نیروگاه‌ها انجام می‌شود و سوخت غالب تولیدی این نیروگاه‌ها گاز است، بیان کرد: با مدیریت مصرف برق، میزان مصرف گاز نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد و شبکه‌های گاز خانگی پایداری خود را حفظ می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار