معرفی آثار برتر پنجمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا

پنجمین جشنواره ملی شمس و مولانا با معرفی آثار برتر موسیقی سنتی و نواحی در خوی دارالقرار شمس پایان یافت.

پنجمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با معرفی آثار برتر موسیقی سنتی و نواحی در خوی دارالقرار شمس پایان یافت.

در شب پایانی این جشنواره ۳ گروه موسیقی سنتی از استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و گلستان آثار خود را ارائه کردند و در ۳ روز گذشته ۸ اثر موسیقی برتر در دو بخش سنتی و نواحی از ۸ استان کشور باهم رقابت کردند.

در پایان این جشنواره با رأی هیئت داوران گروه‌های موسیقی راز از استان فارس و اخوان از استان کردستان مشترکا در جایگاه نخست جشنواره ایستادند و نشان زرین شمس، دیپلم افتخار و جوایز نقدی جشنواره را کسب کردند، گروه در پور از تربت جام استان خراسان رضوی و مشتاق از گنبدکاووس استان گلستان نیز مشترکا دوم شدند و تندیس ویژه شمس و جوایز نقدی جشنواره را دریافت کردند.

رتبه سوم این جشنواره نیز به گروه فرواک از تهران اختصاص یافت.

گروه موسیقی اوغور شهرستان خوی هم به عنوان گروه ویژه سپاس جشنواره معرفی و تندیس ویژه سپاس را دریافت کرد.

دبیر پنجمین جشنواره موسیقی شمس ومولانا در حاشیه اختتامیه جشنواره در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این جشنواره به مدت ۳ روز از ۲۰ تا ۲۲ دی ماه با حضور چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری در حوزه موسیقی اصیل ایرانی در سالن آمفی تئاتر عترت بوتراب خوی برگزار شد.

رضا جعفرپور افزود: ازبین ۲۸۱ گروه موسیقی که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود با رای هئیت داوران ۸ گروه به مرحله داوری و اجرا رسید.

وی این دوره از جشنواره را یکی از پربارترین دوره‌ها دانست و افزود: دریافت ۲۸۱ اثر موسیقی در دبیرخانه جشنواره و تنوع آثار در بخش سنتی و نواحی آن این دوره از جشنواره را نسبت به دوره‌های قبل متمایز کرده بود.

تجلیل از استاد اطهری از نوازندگان چیره دست تار و اعطای نشان ویژه جشنواره به این استاد توانمند از دیگر بخش‌های شب پایانی جشنواره بود.

پنجمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی به مدت ۳ روز با حضور گروه‌های موسیقی اصیل ایرانی و علاقه‌مندان به عرفان و ادب مقامات فرهنگی کشوری در شهرستان خوی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.