بیشترین برف در قوچان به زمین نشست

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان برف در خراسان رضوی برای قوچان به ارتفاع ۱۵ سانتیمتر در چند روز اخیر ثبت شده است.

زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با ورود سامانه مرطوب شمالی بارش برف از عصر روز دوشنبه در استان خراسان رضوی تاکنون بیشتر نقاط استان سفید پوش شده است.

او افزود: پس از قوچان شهرستان‌های فریمان، درگز و مشهد به ترتیب با ۱۱، ۱۰ و ۸ سانتیمتر بیشترین میزان برف را به ثبت رسانده اند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: روز گذشته نیز بارش‌های پراکنده‌ای در نقاط مختلف استان جریان داشت که فریمان با ۲ سانتی متر و مشهد با یک دهم میلیمتر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارش را داشته اند.

آهنگرزاده بیان کرد: باتوجه به برودت هوا در حال حاضر بیشتر نقاط خراسان رضوی سفید پوش است و پیش بینی می‌شود امشب نیز میانگین دما در خراسان رضوی منفی ۱۳ درجه باشد.

او با اشاره به اسقرار سامانه سرد شمالی در خراسان رضوی تصریح کرد: این سامانه سبب کاهش چشمگیر دما در استان شده است، به طوریکه مشهد شب گذشته با ثبت منفی ۲۰ درجه سردترین شب ۱۵ سال گذشته خود را به ثبت رساند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: فریمان نیز با ثبت دمای منفی ۲۹ درجه علاوه بر اینکه سردترین نقطه کشور بود، سردترین شب ۳۰ سال اخیر خود را پشت سر گذاشت.

آهنگرزاده اظهار کرد: بنا بر پیش بینی‌ها امشب نیز میانگین دما در شهر‌های استان خراسان رضوی همانند شب گذشته خواهد بود، از اویل هفته آینده دمای روزانه به تدریج در استان افزایش خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.