تداوم خشونت در آمریکا

۲۲۶ پلیس آمریکایی در سال ۲۰۲۲ کشته شدند

آمار‌ها از کشته شدن ۲۲۶ پلیس آمریکایی حین انجام وظیفه در سال گذشته میلادی خبر می‌دهند که ۶۴ نفر آنان با اصابت گلوله بوده است.

بر اساس گزارش‌ها در سال ۲۰۲۲ میلادی در آمریکا ۶۴ پلیس در اثر شلیک گلوله کشته شده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، گروه موسوم به صندوق یادبود مجریان قانون ملی در آمریکا، در این باره توضیح داد، از مجموع ۲۲۶ پلیسی که سال گذشته حین انجام وظیفه کشته شدند ۶۴ نفر آنان با اصابت گلوله بوده است.

بیل الکساندر مدیر اجرایی این صندوق در واشنگتن، نیز گفت، آمار نیرو‌های پلیسی که با اصابت گلوله در سال ۲۰۲۲ کشته شدند تقریبا با آمار سال ۲۰۲۱ مشابه است و به صورت کلی این آمار در این دو سال در مقایسه با میانگین کشته شدگان در یک دهه گذشته بیشتر بود که این اتفاق، نگران کننده است.

وی افزود، به طور کلی آمار کسانی که در آمریکا با اسلحه کشته می‌شوند نگران کننده است، در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ به طور متوسط ۵۳ پلیس در کشور مورد هدف افراد مسلح قرار گرفتند و کشته شدند.

در سال‌های اخیر جرائم خشونت بار در آمریکا افزایش یافت، برخی از کارشناسان دلیل این افزایش را شیوع ویروس کرونا می‌دانند که به مرگ بیش از یک میلیون نفر در آمریکا منجر شد ضمن اینکه تنش‌های اجتماعی و نگرانی‌های اقتصادی نیز از عوامل موثر در این زمینه اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار