باد شدیدی با سرعت ۹۵ کیلومتر برساعت زابل را درنوردید/ ادارات منطقه سیستان تعطیل شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۵ کیلومتر بر ساعت امروز زابل  را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در این بخش به ۵۰ متر کاهش داد .

روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان ؛  محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:  همچنین این طوفان باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در منطقه زابل شد.

وی افزود: تا پایان هفته در سطح استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید در نقاط مستعد گردوخاک بویژه در شمال استان انتظار می‌رود و سبب اختلال در تردد جاده ای، ریلی و هوایی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امروز کاهش محسوس دما در سطح استان، ماندگاری هوای سرد و یخبندان شبانه در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود. طی این مدت روی دریا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و دریا مواج و متلاطم خواهد بود.

سرما و وزش باد شدید ادارات منطقه سیستان را به تعطیلی کشاند

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بروز هوای سرد و ورزش باد شدید سبب شد امروز/پنجشنبه/ تمامی ادارات شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز تعطیل شود.

روح الله سرگزی اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی صبح امروز سرعت ورزش باد در منطقه سیستان به بیش‌از ۹۷ کیلومتر بر ساعت و دمای هوا به حدود منفی هشت درجه رسید که بروز این ۲ پدیده در کنار هم سبب اتخاذ این تصمیم شد.

وی ادامه داد: البته ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان به منظور رفاه حال شهروندان شامل این مصوبه نمی‌شوند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به برودت هوا در ادارات سایر شهرستان‌های این استان امروز ادارات با یک ساعت و نیم تاخیر آغاز شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار