دستگیری باند فیشینگ کاران حرفه‌ای در زنجان

رئیس پلیس فتای استان زنجان از متلاشی شدن باند چهار نفره فیشینگ کاران حرفه‌ای با ۳۰ فقره کلاهبرداری خبر داد.

سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: در پیگیری طرح شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی از سوی فرد یا افرادی ناشناس موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی تخصصی و تحقیقات از مالباخته توسط کارآگاهان پلیس مسافت مشخص شد مجرمان با مطرح کردن موضوع برنده شدن در قرعه کشی اطلاعات شخصی آنان را به دست آورده و در ادامه با ترفند‌های مختلف و با اغفال مالباختگان با دستیابی به رمز پویا به سامانه‌های بانکی قربانیان وارد و اقدام به سرقت و تحصیل مال نامشروع می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: با شگرد‌های خاص پلیسی چهار متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد زیادی گوشی همراه سیم کارت به همراه سیم کارت بانکی اجاره‌ای کشف شد .

سرهنگ موسوی با بیان اینکه متهمان پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد اقدام به خرید طلا و ارز می کردند به شهروندان توصیه کرد :هرگونه تماس تلفنی از طریق تلفن و یا شبکه‌های اجتماعی به بهانه و مسابقات و جشنواره‌ها درخواست اطلاعات حساب بانکی و کد پیامک شده با هدف کلاهبرداری از افراد است.

وی با بیان اینکه نباید فریب تماس‌هایی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی ها را خورد گفت : در صورت دریافت پیامک برنده شدن از پاسخگویی و ارسال کد خودداری کرده و به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت مبلغ برنده شدن نیازی به مراجعه به دستگاه عابر بانک یا ارائه اطلاعات مربوط به حساب بانکی نمی باشد.

پلیس فتای زنجان افزود: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.