برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت گوشت قرمز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در تلاشیم تا گوشت قرمز ارزان‌تر سر سفره مردم کرمانشاه بیاید.

علی چاله‌چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تاکیدات استاندار کرمانشاه در خصوص برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت گوشت قرمز در استان، گفت : در تلاشیم تا به شیوه مناسب گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان را با قیمت مناسب در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

چاله‌چاله با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای تعدیل قیمت گوشت قرمز، اظهار کرد: در این راستا مجوز عرضه بدون محدودیت گوشت قرمز منجمد را هم برای دام سبک و هم برای دام سنگین اخذ کرده‌ایم و امیدواریم این اقدام بتواند امکان خرید گوشت قرمز را در استان برای خانواده‌ها سهل کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برنامه‌ریزی برای مقابله با قاچاق دام را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرا برای تعدیل قیمت گوشت قرمز در استان برشمرد و گفت: در تلاشیم تا هر طور شده جلوی قاچاق دام زنده را در استان بگیریم، چون قاچاق دام زنده نقش مهمی در بالا رفتن قیمت گوشت قرمز در استان دارد.

چاله‌چاله برنامه ریزی برای تغییر روند عرضه گوشت قرمز را یکی دیگر از اقدامات مهم و تاثیرگذار در دست اجرا برای کاهش قیمت گوشت قرمز در استان عنوان کرد و افزود: سعی داریم با کوتاه کردن دست واسطه‌ها، گوشت قرمز را با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسانیم.

چاله‌چاله با اشاره به برگزاری نشستی با حضور مدیران میادین دام، کشتارگاه‌ها، اتحادیه قصابی‌ها و... در خصوص نرخ گذاری قیمت گوشت قرمز و روند کشتار و عرضه دام و راهکار‌های موجود برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها از بازار گوشت قرمز در استان، گفت: در تلاشیم تا با همکاری بخش‌های ذیربط مسیر عرضه گوشت قرمز را در استان کوتاه کرده و از این طریق قیمت گوشت قرمز را در بازار کرمانشاه متعادل کنیم.

چاله چاله گفت: یک نرخ مصوب قبلی برای قیمت گوشت قرمز در استان داریم که با توجه به افزایش قیمت دام سبک، باید قیمت جدیدی برای عرضه گوشت قرمز در استان مصوب شود که در تلاش برای آنالیز قیمت‌ها برای تعیین نرخ ‎های جدید هستیم و احتمالا قیمت جدید هفته آینده اعلام می‌شود.

چاله‌چاله با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز کشوری بوده و خاص استان کرمانشاه نیست، گفت: قیمت گوشت قرمز با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها در سطح کشور تغییراتی داشته، لذا در استان کرمانشاه هم شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه باید در اعلام قیمت جدید گوشت قرمز منافع تولیدکنندگان هم در کنار مصرفکنندگان لحاظ شود، گفت: واقعیت این است که در پی افزایش قیمت نهاده‌ها و حذف ارز ترجیحی، قیمت تمام شده دام افزایش پیدا کرده، لذا قیمت گوشت قرمز هم باید با در نظر گرفتن منافع تولیدکنندگان تعیین شود تا تولیدات گوشت قرمز استان متاثر از تصمیم‌های اشتباه با چالش مواجه نشود.

چاله‌چاله توضیح داد: با بررسی که در مورد قیمت گوشت قرمز در استان‌های همجوار انجام شده، قیمت گوشت قرمز در این استان‌ها بر اساس مستندات موجود تقریبا مشابه کرمانشاه است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.