صاحبان صنایع خراسان رضوی ۵۵۰ مگاوات مصرف برق خود را کاهش دادند

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صاحبان صنایع استان ۵۵۰ مگاوات مصرف برق خود را در روزهای سرد زمستانی کاهش دادند.

امیررضا رجبی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت هوا و لزوم مدیریت مصرف انرژی اعم از گاز و برق، شرکت‌های خدماتی مشارکت صاحبان صنایع را برای برقراری انرژی پایدار در روز‌های سرد خواستار شدند.

او افزود: در این راستا در پی مصوبه ستاد انرژی خراسان رضوی مشارکت صاحبان صنایع و واحد‌های تجاری در روز‌های ۲۱ تا ۲۳ دیماه در خراسان رضوی الزامی شد که این موضوع به واحد‌های صنعتی بزرگ و کوچک و همچنین واحد‌های تجاری اعلام شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت حراسان رضوی ادامه داد: در پی برگزاری نشست‌هایی با مدیران شهرک‌های صنعتی و دست اندرکاران حوزه صنعت و تجارت استان، مقرر شد صنایع حساسی مانند بخش دارویی یا صنایعی که نیاز مصرفی روزانه مردم را تامین می‌کردند از قائله همکاری در کاهش مصرف انرژی مستثنی شوند.

رجبی بیان کرد:، اما صاحبان صنایع بزرگ خراسان رضوی مانند خودروسازی یا قطعه سازی که امکان مشارکت در کاهش مصرف انرژی را داشتند، بیش از ۱۵۰ مگاوات و صاحبان صنایع کوچک و متوسط نیز بیش از ۴۰۰ مگاوات مصرف برق خود را کاهش دادند و تولید خود را به تعویق انداختند.

او تصریح کرد: البته وقفه در تولید واحد‌های صنعتی خراسان رضوی مشکلاتی را برای این بخش به همراه خواهد داشت، اما جلب همکاری صنایع برای پایداری شبکه برق و شبکه گاز خراسان رضوی و تامین انرژی برای مردم در روز‌های سرد ضروری بود که خوشبختانه صاحبان صنایع استان همکاری لازم را مبذول داشتند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: بیش از هزار واحد صنعتی این استان تاکنون دیزل ژنراتور با کاربرد موثر در زمان قطعی برق نصب کرده‌اند که از آن‌ها خواسته شده در روز‌های فعلی دیزل ژنراتور‌ها را وارد مدار کنند.

رجبی اظهار کرد: از واحد‌های تجاری و صنفی خراسان رضوی نیز خواسته شده است که از امروز تا پایان روز جمعه هفته جاری فعالیت خود را از ساعت ۲۰ شب تا صبح روز بعد متوقف کنند و لوازم جانبی خود مانند چراغ نما‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی را نیز خاموش کنند.

او افزود: همکاری صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی در روز‌های کنونی با هدف پایداری انرژی در بخش خانگی است و انتظار می‌رود که مشترکین برق و گاز نیز در مصرف صرفه جویی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار