کره جنوبی بدنبال روابط مستحکم اقتصادی با امارات است

رئیس‌جمهور کره جنوبی برای اولین سفر خارجی خود در سال جدید به امارات خواهد رفت تا روابط اقتصادی سئول با ابوظبی را مستحکم کند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد یون سوک یول، رئیس جمهور این کشور ۱۴ ژانویه به امارات عربی متحده و ۱۷ ژانویه به سوئیس سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کیم سونگ هان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور کره جنوبی گفت: یون به دعوت محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات عربی متحده از شنبه تا سه شنبه به این کشور (امارات عربی متحده) سفر خواهد کرد و سپس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس به سوئیس سفر خواهد کرد.

کیم افزود: این اولین سفر از نوع خود بین کره جنوبی و امارات از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در سال ۱۹۸۰ خواهد بود. در این سفر، یون علاوه بر دیدار با رئیس امارات از گروه نظامی کره جنوبی که مسئول آموزش سربازان اماراتی و حفاظت از اتباع کره جنوبی در خاورمیانه است، بازدید خواهد کرد. رئیس جمهور کره جنوبی همچنین از نیروگاه اتمی در حال احداث امارات (توسط کره جنوبی ساخته می‌شود) دیدن خواهد کرد.

یون ماه گذشته، کیم دائکی، رئیس دفتر ریاست جمهوری را به عنوان فرستاده ویژه به امارات اعزام کرد تا پیام وی را برای تمایل سئول به تقویت روابط دوجانبه تسلیم رئیس امارات کند. یون قصد دارد از طریق این سفر دیپلماسی اقتصادی را در چندین زمینه آغاز کند. برای این کار یک تیم اقتصادی متشکل از صد شرکت از جمله روسای گروه‌های تجاری اصلی کره جنوبی یون را همراهی می‌کنند.

یون همچنین قصد دارد چندین یادداشت تفاهم برای تقویت همکاری در بخش‌های مختلف از جمله انرژی هسته ای، انرژی، دفاع، تغییرات آب و هوا، فضا، بهداشت، کشاورزی هوشمند و همکاری‌های فرهنگی امضا کند. او همچنین در نشست تجاری کره جنوبی و امارات عربی متحده شرکت خواهد کرد.

کیم گفت: دلیل اینکه چرا یون امارات را به عنوان اولین کشور خارجی برای سفر در سال جدید انتخاب کرد نشان دهنده اراده قوی رئیس جمهور برای تمرکز دیپلماسی بر فعال سازی اقتصادی و افزایش صادرات و تقویت چشمگیر همکاری استراتژیک در چهار زمینه کلیدی، یعنی انرژی هسته ای، انرژی، سرمایه گذاری و صنایع دفاعی با امارات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۲ دی ۱۴۰۱
سلام yjc
خبر رو منتشر کن
کره جنوبی در فکر ساخت بمب اتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
ما باید فرهنگ بالای خودمون رو به دنیا ثابت کنیم و اگه عربا اینقدر به اسم خلیج فارس حساسیت دارن یه پیمان جمعی ببندیم باهاشون و اسمشو عوض کنیم بذاریم خلیج صلح یا خلیج دوستی بلکه عقده هاشون تموم بشه
آخرین اخبار