پشتیبانی همگانی متولیان امر از اقدامات فرهنگی هیئت‌ها

شهردار شهرکرد گفت: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و فضاسازی محیطی محور هیئت‌ها باشند و یک پشتیبانی همگانی توسط متولیان امر از هیئت‌ها صورت پذیرد، اما ثمره آن را مردم در سطح شهر باید ببینند.

محمدحسین واحدیان در جلسه با جمعی از نمایندگان هیئت‌های مذهبی اظهارداشت: مساجد به عنوان کانون‌هایی که مورد استقبال قرار می‌گیرند می‌توانند در مباحث فرهنگی اقدامات خوبی را انجام دهند.

وی دلیل برخی مشکلات و اعتراضات امروز جامعه را نادیده گرفتن پایگاه‌های فرهنگی و هئیت‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: در امور فرهنگی به صورت جزیره‌ای عمل کرده‌ایم و یک مهندسی فرهنگی برای کار‌ها و فعالیتمان نداشته‌ایم.


بیشتر بخوانید


شهردار شهرکرد با بیان اینکه ورود مسئولان به پایگاه‌های فرهنگی و مساجد باید منطقی باشد، خاطرنشان کرد: نباید کاری که به صورت مردمی انجام می‌شود به واسطه تصدی‌گری خودمان خراب کنیم بنابراین کاری که از مردم بر می‌خیزد به طبع با ارزش و جایگاه و اصالت بیشتری دارد.

واحدیان ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و فضاسازی محیطی محور هیئت‌ها باشند و یک پشتیبانی همگانی توسط متولیان امر از هیئت‌ها صورت پذیرد، اما ثمره آن را مردم در سطح شهر باید ببینند.

وی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی پایگاه فرهنگی در محله ۳۲ مهدیه گفت: می‌طلبد اعتبار این کار فرهنگی در بودجه سال آینده دیده شود.

شهردار شهرکرد بیان کرد: اگر بخواهیم به کار‌های فرهنگی سرعت ببخشیم نیاز به اعتبارات دولتی دارد که هئیت‌های مذهبی باید از مسئولان متولی مطالبه‌گری کنند، اما شهرداری هم به حد توان کمک و حمایت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.