افزایش ۹۰ درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی در این استان افزایش یافت.

حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در پی بارش نزولات آسمانی و کاهش شدید دما در اکثر مناطق استان، سهم مصرف گازطبیعی در بخش خانگی و عمومی به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

او افزود: با توجه به ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز و مشارکت حداکثری مردم در این زمینه، پویش "هر خانه یک اتاق گرم" با همکاری رسانه‌های جمعی، گروه‌های مرجع و فعالین شبکه‌های مجازی از امروز سه شنبه ۲۰ دی ماه امسال به مدت یک هفته در استان برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با دعوت از عموم مردم برای پیوستن به این پویش ادامه داد: مصرف کنندگان گازطبیعی در این مدت با گرم کردن صرفا یک اتاق در هر خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی اتاق‌های با استفاده و پوشیدن لباس مناسب فصل به جای افزایش درجه حرارت منزل مشارکت عملی و فعالانه‌ای در پایداری شبکه‌های گازرسانی در نقاط دورافتاده استان خواهند داشت.

افتخاری بیان کرد: هم استانی‌ها در شهر‌های تربت حیدریه، تربت جام، گناباد، خلیل آباد، بردسکن، تایباد و باخرز بخشی از شبکه گسترده گازرسانی هستند و وظیفه انسانی و اجتماعی ما به ویژه در شهر مشهد، رعایت الگوی مصرف بهینه برای پایداری جریان گاز و جلوگیری از افت فشار در این مناطق است.

او با بیان این مطلب که مشترکین گاز در خراسان رضوی می‌توانند با ارسال نام و خانوادگی و شماره تلفن همراه به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۹۴ در این پویش شرکت کنند تصریح کرد: اسامی نفرات برگزیده در پایان اسفند ماه با عنوان "شهروند مسئولیت پذیر" اعلام و از آنان تقدیر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار