پس از باران... / بی خیالی مسئولان و آبگرفتگی دوباره معابر در یزد

تنها با یک شبانه روز بارش برف و باران در یزد، مشکل آبگرفتگی بار دیگر تکرار شد.

ابولقاسم محی الدینی شهردار یزد با اشاره به بارش ها و آبگرفتگی معابر در یزد گفت: در سال‌های گذشته بارندگی کمتر بوده و با خشکسالی مستمری مواجه بودیم، کار‌هایی که باید برای حل این مشکل انجام می‌شد، کمتر مورد توجه قرار گرفت.

او افزود: مشکل گرفتگی معابر با توجه به اینکه سال‌های پربارشی را طی می‌کنیم، بیش از گذشته نمایان شده و نمود این مساله را می‌توان در سیل مردادماه که با دوره بازگشت ۲۰۰ ساله همراه بود، به خوبی مشاهده کرد.

شهردار ادامه داد: مشکل اصلی اینست که یزد یک شهر تخت به شمار آمده و شیب‌های مناسبی برای هدایت کامل آب نداریم. برخی از معابر شهر به شدت آسیب پذیر بوده و باید کانال‌هایی برای هدایت آب به سمت رودخانه یا خارج از شهر احداث شود.

او اظهار داشت: در این مدت به تقویت چاه ها، مرمت چاه‌های تخریب شده در سیل، احیای قسمتی از رودخانه و احداث سه سیل بند جدید پرداخته و احداث دو سیل بند جدید هم در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید

شیب بندی همه معابر شهر یزد برای جلوگیری از آبگرفتگی‌ها

محی الدینی با اشاره به برنامه ریزی برای حل این مشکلات تصریح کرد: گرچه بخش کوچکی از کار انجام شده است، اما تکمیل آن نیازمند اعتبارات زیادی است که شهرداری به تنهایی توان تامین این اعتبار را ندارد و امیدواریم که این مساله در سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار